Jak zarobić pieniądze nie tracąc duszy?

Strona główna/Pieniądze/Jak zarobić pieniądze nie tracąc duszy?
  • jak zarobić pieniądze

Jak zarobić pieniądze

Podstawowych sposobów na zarabianie pieniędzy jest kilka:

  • Praca na etacie
  • Bycie freelancerem
  • Dochód z inwestycji
  • Własna firma

Są też kreatywne sposoby. Nie od razu musisz wymyślać nowy produkt. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na zarabianie pieniędzy przy ograniczonym własnym ryzyku. Możesz po prostu skorzystać z innych opcji współpracy:

  • Wyłączna dystrybucja produktów, które są tylko w określonym kanale dystrybucji
  • Broker, pośrednik pozyskujący partnerów
  • Organizator – wizjoner
  • Możesz budować kanały dystrybucji, kanały dotarcia do klienta
  • Możesz być zorientowanym na rezultaty jako konsultant, wolny strzelec
  • Możesz szukać ukrytych okazji dla niewykorzystanych zasobów
  • Możesz zauważyć możliwości pomocy firmom w rozwiązywaniu problemów

Pieniądze jako cel?

Wiele osób traktuje pieniądze jako ich główny cel. Zastanawia się jak zarobić pieniądze, najlepiej szybko. Pieniądze jednak nie są celem samym w sobie, one są wynikiem Twojego działania. Ogromna liczba ludzi nie jest tego świadoma. Spójrz na ten prosty schemat:

 

Pieniądz jest na samym końcu. Jeśli podejmiesz dobre działania, pieniądze przyjdą automatycznie. Skup się na górnej części równania, a dolna pojawi się automatycznie.

Jak zarobić pieniądze zachowując spokój ducha

Przestań się bać, że coś się stanie, że ktoś Cię wykołuje i oszuka. Zacznij dawać bezinteresownie pamiętając o szacunku do samego siebie. Skup się na problemach klienta, zastanów się jak możesz je rozwiązać. Skup się na potrzebach klienta, zastanów się, czego tak naprawdę Twój klient potrzebuje. Często można znaleźć o wiele lepsze rozwiązania niż początkowo zakładał klient.

Staraj się zrozumieć klienta. Nie ma skuteczniejszej metody na zrozumienie klienta niż uważne słuchanie tego, co klient mówi. Bardzo pomocne jest również zadawanie odpowiednich pytań.

Powinieneś również poprowadzić klienta w kierunku rozwiązania jego problemu lub zaspokojenia jego potrzeby. To jest oczywiście temat przywództwa. Powinieneś być przywódcą, który wskaże klientowi najlepsze dla niego rozwiązanie i poprowadzi go w kierunku sfinalizowania transakcji. Przestań liczyć na to, że klienci sami będą chcieli od razu kupować Twoje produkty bez Twojego zaangażowania. Zacznij być proaktywny, wychodź z inicjatywą.

Dobrze zarabiać czyniąc dobre rzeczy

Kiedy skupisz się na problemach klienta, na jego potrzebach, na wyzwaniach, którym musi sprostać, na jego marzeniach, które chciałby spełnić i dodatkowo w pełni skupisz się na prawdziwym zrozumieniu klienta przez jego uważne słuchanie oraz poprowadzisz go w kierunku finalizacji transakcji, która będzie dla niego bardzo korzystna to przede wszystkim zaczniesz odczuwać ogromną satysfakcję i spełnienie. Dodatkowo, jako efekt uboczny takiej „służby klientowi” pojawiają się pieniądze.

Zamiast być agresywnym sprzedawcą, który jest nastawiony tylko na sprzedaż i zyski zacznij być doradcą klienta. Zacznij mu doradzać i służyć, traktować jak przyjaciela. Z takim nastawieniem zaczniesz zarabiać dużo więcej, a dodatkowo rozwiązując prawdziwe problemy klienta będziesz robił dobre rzeczy, co bezpośrednio przełoży się na Twoją satysfakcję i spełnienie.

 

About the Author:

Od 2005 roku prowadzi przedsiębiorców do lepszej jakości życia. Pomaga podwoić dochody i podwoić liczbę godzin wolnego czasu poprzez organizację firmy i innowacje w modelu biznesowym. Założyciel Akademii Biznesu Piotra Michalaka. Przeczytaj więcej o historii Piotra.

4 komentarze

  1. Elżbieta 13 lipca 2015 w 21:32 - Odpowiedz

    Zgadzam się z określeniem, że pieniądze są “efektem ubocznym służby klientowi.” Uważam, że każdy człowiek – nawet nie prowadząc jakiejś działalności gospodarczej – w jakiś sposób służy innym. Zaś prowadząc działalność służy się klientom w zaspakajaniu ich potrzeb, a nawet spełnianiu marzeń – w zamian otrzymując pieniądze. Jednakże one same nie są najważniejsze w życiu prywatnym ani w działalności gospodarczej, chociaż są przydatne, gdyż ułatwiają wiele spraw.

    Marilyn Monroe mówiła, że: “Pieniądze szcześcia nie dają. Dopiero zakupy”, a także, że
    “Cóż z te­go, że człowiek ma cały świat, kiedy stra­ci duszę? “

  2. Grażyna Preska 23 marca 2014 w 16:50 - Odpowiedz

    Jeżeli produkt jest cenny dla nas, trafimy to klienta dla którego też będzie cenny. I klient uwierzy w niego tak jak i my wierzymy.
    To naturalne, ze ludzie myślą o pieniądzach. Przecież po to zabierają się za tego rodzaju pracę i mówienie im by o nich nie myśleli do niczego nie prowadzi, gdy w domu braki, długi itp. Powinni raczej przemyślanie podejmować się sprzedaży takich produktów, by satysfakcją stawały się dla nich nie tyle pieniądze ile radość klienta.
    Wtedy pieniądze przychodzą same.
    Szacunek do siebie i do klienta? – To człowiek ma, albo nie ma. I nie nauczy się tego na tle pieniędzy.

  3. Monika Turemka 1 marca 2014 w 18:07 - Odpowiedz

    Dokładnie ten mini schemat pokazuje od czego zaczynać sprzedaż. Nawet gdy sprzedajemy “za drogi” przedmiot, ale on rozwiązuje problemy klienta to klient “znajduje” fundusze by ułatwić sobie życie. I tak trzeba podchodzić do sprzedawania, jak do spełniania marzeń 🙂

  4. Mikołaj Grząślewicz 18 grudnia 2013 w 18:36 - Odpowiedz

    Do takiego podejścia trzeba dojrzeć.
    Większość ludzi patrzy z początku bardzo uproszczonym schematem:
    1. Potrzebuję pieniędzy. Jak mogę zarobić?
    2. Komu i co mogę sprzedać?

    O ile jest się pośrednikiem w sprzedaży naprawdę dobrego produktu/usługi to takie podejście ma prawo zadziałać. Jednak kiedy tworzy się coś od podstaw i na tej podstawie stworzy się produkt/usługę szybko pojawi się problem. Jaki?
    Klienci z początku będą, ale przestaną kupować. Klient to inteligentny człowiek i szybko wyczuwa czym tak naprawdę kieruje się osoba, od której coś kupuje.

    Dopiero w trakcie działania następuje “przemodelowanie własnej głowy” i dochodzi się do tego, że schemat zarabiania jest odwrócony i pieniądze są na końcu. Ciężko to zrozumieć bez działania.
    Produkt/usługa najlepiej jeśli wychodzi od klienta, nie od twórcy. Wtedy w naturalny sposób najpierw są potrzeby, potem pieniądze.
    Dobrze to ujmuje ten czerwono/zielony schemat na rysunku.

Zostaw komentarz