Email marketing
Jak powszechnie wiadomo komputery aby spełniały dobrze swoje zadanie muszą mieć system operacyjny oraz oprogramowanie które spełnia przeróżne zadania. Dzięki nim wiele zadań można wykonać znaczniej szybciej i dokładniej. Są programy płatne i darmowe, a więc każdy może dobrać sobie do swoich potrzeby.
Komputery mają coraz większe znaczenie w przedsiębiorstwach i biznesach przeróżnych branż. Wraz z rozwojem komputeryzacji i Internetu w naszym kraju zaczął się rozwijać tzw. e-biznes.
Wszystkie firmy powinny zacząć stosować email marketing i zacząć budować bazy adresowe. Służą one do budowania relacji z potencjalnymi klientami oraz do rozsyłania ofert biznesowych.
Jak wiadomo mimo usilnych starań nie ma możliwości aby każdy odwiedzający nasz sklep, bloga czy stronę www został naszym klientem. Dlatego też przez przeróżne działania np. squeeze page czy reklamę w Google Adwords musimy starać się zbudować jak największą bazę potencjalnych klientów. Innym bardzo skutecznymi sposobami budowania bazy są merytoryczne wypowiedzi na branżowych forach i tam zostawiania w linkach które prowadzą do naszych squeeze page, stron www czy blogów.
Jednak bez odpowiedniego oprogramowania obsłużenie bazy emaliowej składającej się z tysięcy adresów byłoby praktycznie niemożliwe. Nie mam tu na myśli tradycyjnych klientów poczty typu Outlook Express, Bat, Thurdentbird. Mają one co prawda pewną możliwość wysyłania jednoczesnego wysyłania wielu maili, ale jest to niewystarczające do obsługi wielotysięcznych baz.
Z pomocą w obsłudze takiej bazy przychodzą tzw. wielokrotne autorespondery. Po ustawieniu opcji w programie można bardzo usprawnić wysyłanie masowego mailingu do subskrybentów np. newslettera.
Inną możliwością jest korzystanie z usługi wysyłania naszego mailingu płacąc za jednostkowo za mail lub subskrybenta. Nie jest to jednak dla większości firm perspektywiczna forma e-mail marketingu ponieważ przy dużych bazach koszty takiej wysyłki stają się bardzo wysokie.
Wysyłając taki masowy mailing do naszych subskrybentów trzeba bezwzględnie pamiętać o dwóch bardzo ważnych sprawach. Pierwsza polega na tym żeby po naciśnięciu przycisku „wyślij” (na formularzu zapisu na stronie squeeze page), autoresponder wysyłał prośbę o potwierdzenia zapisu na listę.
Jest to tzw. zasada podwójnego potwierdzenia zgodną z ustawa antyspamową. Takie potwierdzenie zabezpiecza nas przez ewentualnymi konfliktami oraz zwyczajnie przed głupimi dowcipami. Mając potwierdzenie zapisu na listę wiemy, że wyraża na nie zgodę tylko właściwa, naprawdę zainteresowana tematem osoba.
Bardzo ważna jest także wspomniana polityka prywatności. Jest to dokument który jest dostępny na naszej stronie czy blogu na którym to są spisane zasady postępowania z bazą adresową subskrybentów. Jednym z absolutnie niezbędnych punktów takiego regulaminu jest nieudostępnianie danych osobom trzecim ani ich nie odsprzedawanie.
Rozsyłając taki masowy e-mailing dobrze jest stosować zasadę trzy do jednego. Polega ona na wysyłaniu trzech darmowych materiałów, a potem jednej oferty biznesowej. Na początku może być nawet więcej tych wartościowych darmowych materiałów, by dać więcej czasu subskrybentom i sobie do lepszego nawiązania z nimi dobrych relacji.
Pamiętaj email marketingu
Zobacz: Następny artykuł o email marketingu
Autor: Tomasz
Bardzo dobry wykład wstępny porządkujący zasady postępowania i komunikacji z klientem. Dobre oprogramowanie to podstawa. Sami korzystamy z rozwiązań Piotra do komunikacji marketingowej przez e-mail i je polecamy naszym klientom. To wyjątkowo trafiona inwestycja.