Reklama na Facebooku
Reklama na portalu Facebook. Jak zacząć? Jak reklamować się na FB? To krótkie wideo pokazuje najprostszą metodę reklamy na największym obecnie portalu społecznościowym:
Reklama na portalu Facebook. Jak zacząć? Jak reklamować się na FB? To krótkie wideo pokazuje najprostszą metodę reklamy na największym obecnie portalu społecznościowym:
Bardzo ciekawy materiał. Czy tego typu kampania na FB dla książki w tematyce psychologii, w cenie 30 zł i nakładzie 1000 egz. spełni swoją rolę, czy też będzie jedynie uzupełnieniem większej kampanii reklamowej? pozdrawiam, Bartek
Nie da się kategorycznie odpowiedzieć Bartku na Twoje pytanie, trzeba to przetestować. Z tym, że potencjał sprzedaży całkowity masz 30 tys. zł. Dobrze by było mieć jakieś droższe produkty na wyjściu, bo przy takim tanim może nie być zwrotu z inwestycji, jeśli kliknięcie na FB kosztuje średnio kilkadziesiąt groszy.
Możesz pokazać jak podpiąć PayPala pod facebooka ?
Witaj Dominiku, zakładam że to podstawowa czynność komputerowa, nie chcę wchodzić w takie szczegóły.
Bardzo przydatny materiał. Są takie rzeczy – niby proste, ale nie wszyscy o nich wiedzą i się na nich znają. Przybliżyłeś mi temat reklamowania się na FB, dzięki!
czyli zarabianie na polubienie??
Nie rozumiem?
Dziękuje za bardzo dobry materiał. Nareszcie ktoś przybliżył mi temat płatnych reklam na FB. Informacja, że można zacząć od niewielkich kwot jest z pewnością cenny dla wielu początkujących. W prosty sposób pokazane i nikt się pogubi w zakamarkach FB.
a pytanie takie: jak ktoś ma fanpage’a a nie ma tych przycisków “promuj post” to co trzeba zrobić. To zależy od typu fangepe’a czy co?
Hmm, faktycznie może to zależeć od rodzaju fanpage, bo jest ich kilka. Ale dziwię się, bo ja takie przyciski mam nawet na swoim profilu prywatnym, który nie jest w ogóle fanpagem! A jaki masz rodzaj fanpage’a?
Witaj Piotrze!
Cenne wideo! 🙂
Rafał
Dzięki za materiał.
Naprawdę prosty ( i myślę że dość skuteczny w mojej branży ( rozrywkowej ) ) sposób na poszerzenie grona odbiorców / klientów.
Pozdrawiam Serdecznie i czekam na więcej!
Dziękuję Piotrze za wyjaśnienie, jak to działa 🙂
Wciąż nie mam przekonania do Facebooka, chociaż już czytałam o dużej skuteczności np przy promowaniu sklepu internetowego.
Co sądzisz o tym?
Pozdrawiam jak zwykle serdecznie!
Witaj Marto! Cóż mogę sądzić? Obiektywnie sądzę, że jest to po prostu narzędzie, które można zastosować dobrze, albo źle. Ma potencjał. Zwykle jeśli kampania nie zadziałała, to znaczy, że nie została doszlifowana, a naprawdę wiele serca trzeba włożyć, żeby reklama była skuteczna: dopracowanie komunikatu, świetna oferta, świetna strona, świetnie dobrany target, dobrze wynegocjowane stawki reklamowe, świetny proces sprzedaży – dopiero wtedy zaczyna działać. Właściciele małych firm powinni być tego świadomi 🙂 Prawie nigdy nie jest to wina samego medium. Tylko nasza.
Może wiesz Piotrze, co w przypadku kiedy posiada się strone firmy, w dwóch wersjach językowych. Potrzeba dwóch niezależnych od siebie fan-page’y? I dlaczego przy zakladaniu fan page’a mogę podać kilka stron internetowych. Posiadam domeny .pl i .com. Czy to w jakiś sposób wpływa na fan page? Podchodzę już kilkakrotnie do tematu zalożenia fan page’a, ale zawsze coś mnie stopuje. Juz chociażby sam fakt tego, że nie moge wybrać sobie nazwy skladającej się z samych dużych liter, która jest charakterystyczna dla logotypu mojej strony….
Witaj Norbercie, sądzę, że jeśli działasz na dwóch rynkach językowych, to raczej należałoby odrębnie gromadzić fanów posługujących się tymi językami i odrębnie do nich komunikować 🙂 Choć niektórzy stosują strategię dwujęzyczną, np. Max Kolonko swoje wideo publikuje z angielskimi napisami i z tytułem w obu językach – ciekawe podejście! Punktem wyjścia nie jest jakie domeny posiadasz, tylko do jakich ludzi chcesz mówić i w jakim języku – czyli grupa docelowa.
Dzięki Piotrze za wideo.
Widzę, że jednak zaczynasz eksperymentować z Facebookiem.
Co Cię do tego skłoniło tym razem?
Przypuszczam, że trochę inna grupa docelowa na Twoje ostatnie szkolenie – mentoring o zarabianiu na własnej pasji?
Ciekaw jestem szczegółowego podsumowania tej kampanii na Facebooku i jak wpłynęła ona ostatecznie na sprzedaż. Czy czytelnicy z Facebooku stają się klientami?
Pozdrawiam,
Rafał
Witaj Rafale, Adwords leci w kulki, blokując kogo się da i już oficjalnie wprowadzając zasady, że nie można ludzi zachęcać do rejestracji na stronie oferując im jakikolwiek gratis/prezent. Utrudnia to działalność na rynku produktów informacyjnych. Natomiast Facebook stanowi coraz bardziej godną konkurencję, ich dotarcie jest coraz większe, ludzie coraz bardziej się przyzwyczajają do FB i są już studia przypadku pokazujące, że to medium faktycznie może zadziałać. Sadzę więc, że warto poeksperymentować 🙂
Bardzo prosto przedstawiony sposób na promowanie notek. Podoba mi się. Nie ma co komplikować. Piotr, zachęcam Cię też (o ile jeszcze tego nie robisz) do promocji całego profilu za pomocą “promuj stronę”. Mamy wtedy więcej możliwości skierowania naszej oferty do wybranej grupy np. ze względu na kryterium geograficzne lub zainteresowania. W razie czego mogę bezpłatnie służyć swoimi doświadczeniami w tej dziedzinie.
Słuszna uwaga, dzięki!
Nie mam jeszcze własnej listy adresowej, więc myślę,
że zacznę od fanpage i reklamy na facebooku.
Dziękuję za inspirację.
Fajnie wytlumaczone, ale chyba zapomniales zaznaczyc, ze stawki sa dzienne. Czyli 50zl/na dzien.to nie sa stawki miesieczne. Juz to probowalam. Czasem nic sie nie dzieje, a pieniadze sciagaja.
Jesli sie myle- wytlumacz.
Pozdrawiam,
D.
Oj nie 🙂 w przypadku promocji pojedynczego posta jest to jednorazowy budżet. Stawki dzienne też można na Facebooku ustawić, ale w tym ich normalnym “większym” systemie reklamowym.