Program do mailingu – fanaberia czy konieczność?

Strona główna/Email marketing/Program do mailingu – fanaberia czy konieczność?
  • Program do mailingu

Program do mailingu

E-biznes niezależnie od branży nie mógłby praktycznie istnieć bez programów do mailingu. Poczta elektroniczna w korespondencji prywatnej i biznesowej jest coraz bardziej popularna. Bez niej trudno sobie wyobrazić nowoczesny biznes.

Jednak programy pocztowe nie nadają się do obsługi dużych, często wielotysięcznych baz adresów e-mail. Powstały więc wielokrotne autorespondery np. NetMailer.pl. Ich powstanie bardzo usprawniło pracę w e-mail marketingu. Większość e-biznesów działa na dużych bazach adresowych (jest to konieczne by zwiększać szansę na sprzedaż), a wtedy niezbędne są profesjonalne systemy do email marketingu.

Zwykle są one proste w użyciu, wręcz intuicyjne. Dla osób nietechnicznych są ponadto dostępne kursy ich prawidłowej obsługi. Z pewnością ich prawidłowe działanie i perfekcyjna obsługa ma duże znaczenie dla każdego e-biznesu. Wszak duża ilość błędów mogą spowodować wypisywanie się subskrybentów z naszej listy. Na to nie może sobie pozwolić nikt, kto chce prowadzić poważną działalność w e-biznesie.

Naturalnie zdarzają się wypisywania z listy subskrybentów. Praktycznie nie istnieją metody w e-mail marketingu, które by nas przed tym zabezpieczały. Ale jest to normalny, naturalny proces, który trzeba po prostu zaakceptować. Trzeba jednak zawsze starać się tak pielęgnować system do email marketingu, by działał on jak najlepiej.

Jest on niezwykle ważny w kontaktach z naszymi subskrybentami i potencjalnymi klientami. Jego zawodność trzeba po prostu wykluczyć. Od czego zależny skuteczny e-mail marketing? Jest kilka zasadniczych czynników które o tym decydują.

Tymi głównymi elementami determinującymi efektywny e-mail marketing są:

1. Właściwy adresat
2. Odpowiedni czas
3. Atrakcyjna forma
4. Przekonująca treść

Optymalna kombinacja tych czynników skłoni adresata emaila do działania. Dlatego też najpierw starannie wybieramy niszę (rynek), w której chcemy działać. Musi być ona zgodna z naszymi zainteresowaniami i wiedzą.

Później budujemy listę. Z pewnością zanim wyślemy właściwe oferty sprzedażowe trzeba zaoferować naszym subskrybentom odpowiednią dawkę wartościowej wiedzy.

Zbuduje to relację, zaufanie oraz przygotuje na odbiór właściwej oferty. Bardzo ważnym elementem jest odpowiadanie na pojawiające się pytania – i to zarówno na blogu, jak i poprzez email.

Jeśli by się zdarzyło, że nie znamy jakiejś odpowiedzi, to albo się do tego otwarcie przyznajemy (nie jest to bynajmniej oznaką słabości), albo ją zdobywamy z wiarygodnego źródła. Co ciekawe zdarzają się czasami sytuacje, że sami czytelnicy bloga w swoich komentarzach podpowiadają odpowiedzi na pewne kwestie.

Autoresponder (program do mailingu) ma pewne funkcje, jak np. wstawanie imion subskrybentów, które umożliwiają personalizację. Poczuć się ważnym, jedynym, niepowtarzalnym, to ważna zasada natury ludzkiej. Trzeba o niej koniecznie pamiętać. W ogóle dla specjalisty od marketingu czy biznesmena znajomość natury ludzkiej i psychologii jest bezcenna.

Jeśli chodzi o wybór autorespondera, czy innych form i narzędzi do szeroko rozumianego e-mail marketingu, to będzie on zależeć od rodzaju prowadzanej działalności. I mimo, że sprzęt i oprogramowanie ma swoje niebagatelne znaczenie, to zawsze najważniejszy w tym wszystkim jest człowiek.

Zobacz: Następny artykuł o email marketingu

Autor: Tomasz

By |15 czerwca 2012|Categories: Email marketing|Tags: |0 komentarzy

About the Author:

Od 2005 roku prowadzi przedsiębiorców do lepszej jakości życia. Pomaga podwoić dochody i podwoić liczbę godzin wolnego czasu poprzez organizację firmy i innowacje w modelu biznesowym. Założyciel Akademii Biznesu Piotra Michalaka. Przeczytaj więcej o historii Piotra.

Zostaw komentarz