5 kluczowych warunków sukcesu kampanii internetowej

Strona główna/Szkolenia/Wielka Księga Promocji w Internecie/5 kluczowych warunków sukcesu kampanii internetowej
  • Kampania internetowa

Kampania internetowa

Addendum:

  1. Zasada koncentracji – jak to się ma do metody “Zjednoczonego Frontu” przy realizacji kampanii typu Zmasowany Atak? (Uwaga skierowana do osób znających tę metodę). Jeśli masz opanowanych kilka procesów reklamowych, wtedy możesz je zastosować na raz. Chodzi o nie robienie kilku zupełnie nowych, nieznanych nam rzeczy jednocześnie. Ponadto, jeśli masz pracowników marketingu i/lub intensywnie stosujesz outsourcing, możliwe jest zastosowanie kilku metod (np. jednej agencji powierzamy Adwords, nasz pracownik robi email marketing, a my w tym czasie kupujemy reklamę w domu mediowym). Jeśli tych warunków nie spełniasz, to generalnie lepiej nawet “Zjednoczony Front” zastosować z użyciem tylko jednej metody. Jak to możliwe? Otóż Zjednoczony Front niekoniecznie oznacza zastosowanie 10 metod na raz. Może być zastosowaniem tylko 2 metod na raz, albo nawet tylko jednej metody, za to bardzo intensywnie (jak np. współpraca JV ze wszystkimi głównymi graczami na rynku)!
  2. Zasada budowania – to jest moim zdaniem mentalny sekret różnicy między dużymi (lub chociaż poważnymi), a wiecznie-maleńkimi biznesami. Zasada poznania zresztą też, choć małym firmom wydaje się, że są bliżej swoich klientów niż duże, to zazwyczaj jest – paradoksalnie – na odwrót.
  3. Zasada świadomości  – jej niespełnianie, w połączeniu z brakiem “Zjednoczonego Frontu” jest tym, co czasem określam jako promowanie się przez małe firmy na zasadzie “pitu-pitu” (na czuja, rzucając małą promocyjkę “tu”, a miesiąc później inną małą promocyjkę “tam”). Wyjściem z tej sytuacji jest głównie właśnie zasada budowania – oraz świadomość, że mamy zrobić duży szum na rynku.

Gdy obejrzysz, skomentuj proszę i daj mi znać: co o tym myślisz, jak Ci się podobało, co robiłeś źle, co robisz dobrze, co zamierzasz zmienić, jak to wykorzystasz w swojej firmie?

About the Author:

Od 2005 roku prowadzi przedsiębiorców do lepszej jakości życia. Pomaga podwoić dochody i podwoić liczbę godzin wolnego czasu poprzez organizację firmy i innowacje w modelu biznesowym. Założyciel Akademii Biznesu Piotra Michalaka. Przeczytaj więcej o historii Piotra.

11 komentarzy

  1. Radek 15 października 2013 w 11:33 - Odpowiedz

    Rzeczowo i na temat to jest charakterystyczne dla Piotra, przez to ciągle wracam i słucham Twoich rad. Sam ciągle się błąkam po internecie i nie wiem jak zacząć z promocją. Dzięki temu wideo zrozumiałem – skup się na jednej metodzie. Chociaż słyszałem to już wiele razy to jakoś do mnie nie docierało. Teraz wybieram metodę i pracuje tą metoda aż dojdę do wprawy w posługiwaniu się nią. Pozdrawiam Radek.

  2. Janusz 14 października 2013 w 10:37 - Odpowiedz

    To jest właściwa metoda prezentacji w zakresie prowadzenie doradztwa. Ma ona największą skuteczność w wykonywaniu doradztwa indywidualnego. Dla masowego odbiorcy jest zbyt uciążliwa i mało dostępna. Natomiast dla konkretnego odbiorcy w porównaniu z jego własną mapą myśli jest idealna. Dziękuję za inspirację. Jankra

  3. Radek 9 października 2013 w 09:55 - Odpowiedz

    Interesujące akcentowanie elementów, które pozornie widzimy, ale na co dzień ich nie respektujemy narażając nasze przedsięwzięcia na marnowanie potencjału. Pigułka bardzo wartościowych uwag. Po raz kolejny Panie Piotrze dziękuję!
    @Marzanna – prezentacja nie musi (a czasami wręcz nie powinna) posiadać wodotrysków, aby była wartościowa i interesująca. Być może właśnie ten materiał został tak przygotowany, aby można było się skupić na rzeczowych treściach, bez rozpraszania medialnymi fajerwerkami. Do mnie osobiście bardzo głośno i wyraźnie przemawia… jeszcze raz dziękuję “sponsorowi”. 🙂 Pozdrawiam

  4. Barbara Gołębiewska 30 maja 2012 w 03:00 - Odpowiedz

    Podoba mi się to szkolenie – mądre i ciekawe przemyślenia.

  5. Marzanna 29 maja 2012 w 16:29 - Odpowiedz

    NAJGORSZE VIDEO WSZECHCZASÓW… widzę że wchodzi nowa metoda marketingowa! “brzydkie” “nieprofesjonalne” itp. Ale się ubawiłam!

    • Olek 2 czerwca 2012 w 10:14 - Odpowiedz

      @Marzanna.

      Czekamy z niecierpliwością na Twój materiał. Z przyjemnością obejrzę jak się powinno opracować “najlepsze video wszechczasów”. Dopóki jednak nie masz nic do zaprezentowania, to przynajmniej nie przeszkadzaj innym wykonywać pożytecznego zajęcia. Jeżeli takimi wypowiedziami chcesz zrekompensować własne biznesowe niepowodzenia, to tym sposobem z pewnością nie zaczniesz osiągać sukcesów. Może po prostu weź się do roboty, zamiast zrzędzić?

      • Piotr Michalak 4 czerwca 2012 w 07:33 - Odpowiedz

        Olku, Marzanna miała dobre intencje, nawiązywała do tematu mojego maila, który przykuwać miał uwagę głosząc właśnie “Najgorsze wideo wszechczasów” 🙂

  6. Rafał Banach 28 maja 2012 w 13:44 - Odpowiedz

    Dziękuje Piotrze za informację. Nie prowadzę sprzedaży internetowej, mam tradycyjne sklepy, ale zawsze coś można przenieś na ten grunt. Pomagają mi Twoje prezentacje w zrozumieniu niektórych tematów. Pozdrawiam

    Rafał Banach

  7. Marek Gadomski 28 maja 2012 w 10:08 - Odpowiedz

    Bardzo wartościowe podpowiedzi. Zwłaszcza dla małych i średnich nie mających dużego
    zespołu zajmującego się marketingiem
    Polacam

  8. Piotr 28 maja 2012 w 09:10 - Odpowiedz

    Super wartościowy materiał. Jak zawsze Piotrze.

  9. Piotr Kawa 28 maja 2012 w 09:04 - Odpowiedz

    Piotrze Twoje materiały są nieocenione dla małych firm. Zasady, o których mówisz nie są łatwe do zaakceptowania, ale z własnego doświadczenia wiem, że właśnie tak to działa. Najtrudniej (przynajmniej mi) jest zaakceptować fakt, że trzeba długo pracować zanim pojawią się zyski, bo najpierw trzeba budować bazę klientów.

    Bardzo dobrze, że wskazujesz na potrzebę badania skuteczności działań marketingowych, na zbieranie informacji i analizowanie osiąganych efektów. Ja to akurat mam opanowane bardzo dobrze dlatego wiem, że to bardzo pomaga (używam bardzo dobrego systemu informatycznego – zresztą na licencji open source ). Wielu przedsiębiorcom faktycznie brakuje takiej wiedzy i zrozumienia konieczności wykonywania analizy własnych działań marketingowych.

    Pozdrawiam i życzę sukcesów Tobie wszystkim, którzy korzystają z Twoich rad.
    Piotr Kawa

Zostaw komentarz