O prostocie biznesu

  • O prostocie biznesu

O prostocie biznesu

Wiele osób robi z biznesu wyższą matematykę tylko dla wtajemniczonych.

Doprowadza to wręcz do ezoteryzacji biznesu.

Z milionerów robi się niemalże mitycznych bogów.

Spotkałeś się pewnie z tym podejściem nie raz 😉

POBIERZ PDF

Koncentracja i determinacja

Im więcej wiem, tym bardziej widzę, jak w istocie rzeczy biznes jest inherentnie (właściwie) prosty! Dlatego na szkoleniu uczyliśmy się o niby prostych rzeczach takich jak produkty, kanały dystrybucji i systemy promocji, poukładane w naoliwioną maszynkę biznesową.

Ale niektórzy całymi latami nie dochodzą do tak prostego pojmowania przedsiębiorczości, błądząc w poszukiwaniu kolejnej magicznej sztuczki, kolejnego chwytu na milion.

Patrzę na ludzi na Chomiku i jedynie co widzę, to nagromadzenie dziesiątek kradzionych szkoleń, których nigdy nie dadzą rady obejrzeć – a co dopiero mówić o wdrożeniu tej wiedzy?

1. Liczy się determinacja, a ta wypływa z koncentracji, a ta wypływa ze zrozumienia fundamentów.

Koncentracja i determinacja – czy na pewno? Sprawdźmy, co na ten temat m. in. rozpraszania się i chwytania 10 srok za ogon mówią starożytni:

Oczy twe niech patrzą wprost, powieki swe skieruj przed siebie. Uważaj gdzie krok masz postawić, wszystkie swe drogi uważaj za pewne. (Prz 4,25-26)

Efekt uboczny biznesu

2. Druga sprawa: wiele osób już rozumie na czym się trzeba skoncentrować, aby pieniądze były jakby efektem ubocznym działalności.

Wiem jednak, że tłumaczenie istoty misji tudzież powołania biznesu będzie dla mnie przez wiele lat walką z wiatrakami 😉

Jeśli widziałeś moje ostatnie nagrania wideo, być może zauważyłeś jak czytelnicy definiują
swoje biznesy w komentarzach pod nagraniem.

Zdefiniuj swój biznes

Każdy biznes definiowany jest produktowo:

Sprzedajemy kafelki i odkurzacze.

Na parędziesiąt osób nikt nie powiedział, że zajmuje się klientami XYZ, ani jakie problemy
rozwiązuje, tudzież potrzeby zaspokaja.

Z tym nie jest tak źle.

Gorzej jeśli ktoś definiuje swój biznes poprzez swoje cele finansowe (takich u nas na blogu nie było, to zwykle podejście osób początkujących:)).

Bo taki los chciwych zysku: Zabiera im własne ich życie. (Prz 1,19)

Aż trudno mi wyrazić jak prawdziwe są to słowa, a wiem, bo byłem po jednej i po
drugiej stronie barykady
.

Ty jednak wiesz już lepiej, że:

Sukces wypływa z koncentracji na grupie docelowej i wybraniu sobie ich potrzeby lub problemu, na którym się… uwaga, uwaga… skoncentrujemy!

Koncentracja na interesie klienta przyciąga klientów.

Koncentracja na naszym własnym interesie nic nie przyciąga.

Zmodyfikuj nawyki

3. Trzecia sprawa: na szkoleniu wspominałem o rytuałach. Pokazałem przykład moich własnych. Czuję, że niedostatecznie mocno podkreśliłem wagę „opisania” swoich rytuałów dla samego siebie. Aby wdrożyć u siebie jakieś nowe nawyki, najlepiej jest konkretnie je zaplanować. Czyli, w zależności od etapu na którym jesteś, koniecznie rozpisz dokładnie i konkretnie:

  1. Swój plan dniarozbity na godziny, z uwzględnieniem kiedy stosowany jest
    jaki „rytuał”, np.:
  • Kiedy dokładnie biegasz?
  • Kiedy masz czas na codzienną lekturę? Itd.
  • 8:00 – pobudka
  • 8:15 – … i co dalej?

Koniecznie to zaplanuj! W ten sposób możesz zmodyfikować swoje nawyki!

  1. Swój plan tygodnia, analogicznie jw.:
  • Kiedy masz cotygodniowe spotkanie z mentorem?
  • Kiedy grupę mastermind?
  • Kiedy na coaching?
  • Kiedy na basen?:) Itd.

Jeden i drugi plan jest podstawowym narzędziem wdrażania zmian w swoim życiu.

Niestety samo postanowienie sobie czegoś zwykle jest jedynie pobożnym życzeniem  😉

Dlatego nigdy nie „postanawiamy”.

Planujmy konkretnie: co, gdzie, jak i kiedy.

Po męsku 😉

Tym „zadaniem domowym” optymistycznie kończę.

Trzymam kciuki za Twoje nowe rytuały!

By |6 października 2014|Categories: Rozwój Biznesu, Rozwój osobisty|0 komentarzy

About the Author:

Od 2005 roku prowadzi przedsiębiorców do lepszej jakości życia. Pomaga podwoić dochody i podwoić liczbę godzin wolnego czasu poprzez organizację firmy i innowacje w modelu biznesowym. Założyciel Akademii Biznesu Piotra Michalaka. Przeczytaj więcej o historii Piotra.

Zostaw komentarz