Reedycja Biblii Promocji – konkurs!

Strona główna/Perswazja, Wielka Księga Promocji w Internecie/Reedycja Biblii Promocji – konkurs!
  • Reedycja Biblii Promocji w Internecie

Reedycja Biblii Promocji w Internecie

Witaj na naszym nowym blogu 🙂 Teraz to na tej stronie będę publikować informacje o naszych nowych szkoleniach i tzw. produktach informacyjnych, które mają służyć rozwojowi Twojej firmy. Zatem, jeśli chcesz, zasubskrybuj RSS tego bloga – znajduje się w górnym prawym rogu tej strony.

Tymczasem wróćmy do tematu, który poruszyłem w mailu.

Zgodnie z zapowiedzią przygotowuję się do udostępnienia “Biblii promocji i reklamy w Internecie” w nowy sposób. Do tej pory sprzedawaliśmy ten produkt, jako jedno, duże szkolenie. Teraz podzieliłem je na 45 samodzielnych modułów. Każdy może sięgnąć po temat, który go najbardziej interesuje.

To jednak nie wszystko. Aż 10 osób otrzyma wybrany przez siebie moduł tematyczny za darmo.

Jeśli chcesz być jedną z tych 10 osób, to napisz proszę w komentarzu poniżej odpowiedź na jedno proste pytanie: Jakie są Twoim zdaniem 3 (z 45 wymienionych poniżej) najważniejsze tematy, które mają największe znaczenie dla rozwoju Twojego biznesu – i dlaczego?

10 osób, które napiszą najciekawsze naszym zdaniem komentarze, otrzyma za darmo dostęp do typowanych przez siebie modułów tematycznych. Konkurs rozstrzygniemy w sobotę 9 października, a listę zwycięzców ogłosimy na tym blogu.

Oto proponowane tematy:

1. Jeśli chcesz osiągnąć sukces w Internecie musisz znać te 5 podstawowych warunków sukcesu każdej promocji.

2. Sprawdzone metody prowadzenia skutecznej kampanii reklamowej (planowanie i realizacja).

3. Jak poznać swoich klientów by sprzedać im dokładnie to, czego właśnie szukają?

4. Jaką formę reklamy internetowej wybrać, by zapewnić sobie najlepsze rezultaty?

5. Jakie techniki promocji musisz znać by skutecznie przekonywać klientów do zakupów?

6. Pozycjonowanie w Google – nie zawsze tego potrzebujesz i co wtedy zrobić (małym kosztem)?

7. Jak zdobyć wysoką pozycję w Google – same konkrety

8. Gdzie się reklamować by nie zmarnować pieniędzy i osiągnąć zadziwiające rezultaty?

9. Jak się reklamować by klient sam do nas przyszedł i myślał o zakupie zanim jeszcze zobaczy ofertę?

10. Chcesz mieć na zawołanie duży ruch na stronie? Wykorzystaj te 3 proste sposoby.

11. Jak prawidłowo promować się w Internecie za pomocą swojej wiedzy? Dokładne wskazówki.

12. Ile pieniędzy przeznaczyć na kampanię reklamową by osiągnąć najlepsze rezultaty i jak uniknąć zbyt dużych kosztów?

13. Jak poprawnie konstruować Squeeze Page by osiągnąć rezultaty nieosiągalne dla innych form zdobywania klienta?

14. Cała prawda o skuteczności blogów w biznesie. Co pisać, by klienci Cię pokochali i nie przegapili żadnej promocji?

15. Newslettery. Jak zwabić i utrzymać klienta aby wręcz czekał na Twoje oferty?

16. Jak sprytnie (i zgodnie z prawem) konstruować e-maile z ofertami by nie zostać posądzonym o SPAM?

17. Nie tylko AdWords! Dlaczego (i jak) korzystać z konkurencyjnych form reklamy?

18. Jak rozsądnie gospodarować budżetem na AdWords by w krótkim czasie nie stracić wszystkich pieniędzy?

19. Czy na pewno legalnie korzystasz z AdWords? Ograniczenia i prawidłowe sposoby korzystania z tej formy reklamy oraz wskazówki jak się rozliczać.

20. Wpływ języka programowania na wysoką pozycję w Google. Konkretne wskazówki na przekonanie robotów wyszukiwawczych by dobrze oceniły Twoją stronę.

21. Mało znane i sprawdzone w praktyce sposoby na wykorzystanie „Long Tail” aby tanio i szybko osiągać wyniki lepsze niż pozycjonowanie na trudne frazy.

22. Czy znasz te subtelne tricki zdobywania klientów za pomocą domen z literówkami oraz konsekwencje ich wykorzystania?

23. Co zrobić by zdobyć za darmo rozgłos w Internecie? Zostań gwiazdą blogów i newsów oraz ulubieńcem dziennikarzy.

24. Wszystkie elementy naprawdę skutecznej strony internetowej. Co wybrać i jak to wykorzystać?

25. Jak puścić w ruch kampanię wirusową by stała się nieustającym źródłem klientów?

26. Jak sprzedawać drogie produkty, by klient nie przejmował się ceną?

27. Jak uwieść klienta za pomocą tekstu reklamowego by zignorował istnienie konkurencji?

28. Najlepsze sposoby na odróżnienie się od konkurencji.

29. 7 konkretnych metod komunikacji z klientami, które doprowadzą do tego, że klient będzie robił to, co Ty zechcesz.

30. 14 sposobów na to, by wydobyć od klientów ważne dla Twojego biznesu informacje.

31. Łatwa realizacja każdego projektu – jeśli znasz te sposoby motywowania innych do współpracy z Tobą.

32. 18 sposobów na zdobycie zaufania u klientów i większą sprzedaż bez dodatkowych nakładów finansowych?

33. Jak zaprojektować i wdrożyć użyteczną witrynę, która zdobędzie uznanie w oczach klientów?

34. 8 mało znanych sposobów promocji produktów mało znanych (niszowych) klientom, dzięki którym zdobędziesz znaczący udział w rynku?

35. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 2 fundamentalne metody promocji, zwiększające liczbę odwiedzających i sprzedaż.

36. Jak sprzedawać produkty i usługi na rynku o bardzo silnej konkurencji?

37. Jak zabezpieczyć się przed konkurencją, która próbuje Cię naśladować?

38. Jak pisać teksty, które będą chętnie czytane przez klientów nawet, jeśli nie chce im się tego robić?

39. Zarządzanie pomysłami. Które i jak realizować by przyniosły Ci sukces?

40. Droga skutecznego e-biznesmena, czyli co zrobić, by stać się człowiekiem sukcesu?

41. „Magiczne” słowa w ofertach i reklamach, które doprowadzają klientów prosto do zakupów.

42. Czego naprawdę potrzebujesz by napisać doskonały tekst reklamowy (lub inni zrobili to dla Ciebie)? Zrób to zanim powstanie pierwsze słowo oferty.

43. Najlepsze sposoby na pisanie skutecznych nagłówków, które wciągną klient w tekst reklamy. Ucz się od prawdziwych mistrzów.

44. Jak w tekście zwracać się do klienta by go nie zrazić i jednocześnie przekonać do zakupu?

45. Jak zwrócić uwagę klienta na Twój e-mail – nawet, jeśli w tym samym czasie otrzymał kilkanaście innych?

Zapraszam do komentowania. Każdy głos się liczy i daje szansę na wygranie darmowego dostępu do cennej, praktycznej wiedzy.

About the Author:

Od 2005 roku prowadzi przedsiębiorców do lepszej jakości życia. Pomaga podwoić dochody i podwoić liczbę godzin wolnego czasu poprzez organizację firmy i innowacje w modelu biznesowym. Założyciel Akademii Biznesu Piotra Michalaka. Przeczytaj więcej o historii Piotra.

42 komentarze

  1. Robert Zięba 11 lipca 2011 w 11:29 - Odpowiedz

    Sporo pokrewnych tematów (przynajmniej z opisu).

    Jednak trzy które wybrałem to:
    3. Jak poznać swoich klientów by sprzedać im dokładnie to, czego właśnie szukają?
    Wiedza o tym kim jest Twój klient jest bezcenna. Bez tego nie ma mowy o biznesie relacyjnym i sprzedaży dla dobra klienta. Można tylko komuś coś “wcisnąć”. Znając klienta możemy sprzedać produkt którego potrzebuje i zaspokoi jego oczekiwania.

    26. Jak sprzedawać drogie produkty, by klient nie przejmował się ceną?
    Handluję meblami w internecie i idę w kierunku doradztwa odnośnie Zdrowego Snu. Inaczej mówiąc doradzam na czym spać, aby się wyspać. Jednak takie rozwiązania są droższe, ale wpływają później na nasze zdrowie oraz samopoczucie.

    Do tego potrzebna jest wiedza, jak sprzedać rozwiązanie przy którym cena nie będzie grała roli.

    35. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 2 fundamentalne metody promocji, zwiększające liczbę odwiedzających i sprzedaż.
    Tego wyjaśniać nie trzeba. Każdy kto prowadzi biznes chce zwiększyć zyski ze swojej pracy.

    Uważam, że wiedza w tym zakresie pomogła by mi wypromować się na eksperta w zakresie zdrowego snu i bez problemu doradzać droższe (a za razem dużo lepsze) rozwiązania.

  2. Anna 7 listopada 2010 w 23:23 - Odpowiedz

    Jak poznać swoich klientów by sprzedać im dokładnie to, czego właśnie szukają?

    Wszystkie elementy naprawdę skutecznej strony internetowej. Co wybrać i jak to wykorzystać?

    7 konkretnych metod komunikacji z klientami, które doprowadzą do tego, że klient będzie robił to, co Ty zechcesz.

    To moje trzy starannie wybrane moduły na których chciałabym się skoncentrować na samym początku. Moim pomysłem na biznes jest strona zajmująca się marketingiem afiliatywnym, czyli pośrednicząca w sprzedaży produktów z innych stron internetowych. Jestem głęboko przekonana że kluczem do sukcesu – obok znajomości produktu jest znajomość klienta. Istnieje mnóstwo ston tego typu ale są one bezdusznym kalejdoskopem produktów wpuszczonym w eter internetu. Ja wybrałam produkty na których się znam, do których sama jestem przekonana i często sprawdzonych przeze mnie. Zamierzam je polecać klientom i chciałabym, żeby byli oni KIMŚ. Chciałabym ich traktować personalnie i odpowiadać na ich konkretne potrzeby, dlatego właśnie znajomość klienta stawiam na pierwszym miejscu, przed znajomością produktu, pozycjonowaniem i innymi marketingowymi zabiegami.

    Kolejny moduł szczególnie ważny dla mojego biznesu to umiejętność skomponowania skutecznej strony internetowej. Posiadam pewne techniczne umiejętności w zakresie tworzenia strony internetowej ale chciałabym pogłębić wiedzę z zakresu skuteczności. Strona internetowa będzie platformą komunikacji z klientami, musi więc być przejrzysta, dobrze skomponowana i przemyślana.

    Ostatni moduł, który wybrałam dotyczy pogłębienia wiedzy z zakresu skutecznej komunikacji, bo gdy znam klienta, produkt i mam platformę komunikacji – to co muszę zrobić by osiągnąć cel to skutecznie komunikować.

    Dziękuę za liczne darmowe publikacje… są inspirujące!

  3. Paweł Rechnio 21 października 2010 w 10:29 - Odpowiedz

    7. Jak zdobyć wysoką pozycję w Google – same konkrety

    Temat który interesuje każdego. “Same konkrety” – idealnie jeśli nie ma się dużej ilości wolnego czasu.

    14. Cała prawda o skuteczności blogów w biznesie. Co pisać, by klienci Cię pokochali i nie przegapili żadnej promocji?

    Blog to bardzo suteczne narzędzie marketingowe. Blogi zbliżają ludzi. Niestety tego tematu nigdy nie analizowałem pod względem marketingowym.

    45. Jak zwrócić uwagę klienta na Twój e-mail – nawet, jeśli w tym samym czasie otrzymał kilkanaście innych?

    Mam ogromna bazę mailową zbieraną przez cały okres mojego doświadczenia zawodowego. Niestety mam wrażenie że coś robię nie tak, bo maile nie odnoszą porządanych skutków. Często sa kasowane przed przeczytaniem.

  4. Zwycięzcy konkursu 9 października 2010 w 20:19 - Odpowiedz

    […] wszystkim za udział w naszym konkursie, ogłoszonym we wtorek. Wybór zwycięzców był trudny, bo wszystkie komentarze są cenne i […]

  5. Robert Wiliński 9 października 2010 w 13:56 - Odpowiedz

    10. Chcesz mieć na zawołanie duży ruch na stronie? Wykorzystaj te 3 proste sposoby.
    13. Jak poprawnie konstruować Squeeze Page by osiągnąć rezultaty nieosiągalne dla innych form zdobywania klienta?
    45. Jak zwrócić uwagę klienta na Twój e-mail – nawet, jeśli w tym samym czasie otrzymał kilkanaście innych?

    Witaj Piotrze,

    Mam nadzieję, że jeszcze zdążyłem na Twoją promocję, bo termin wyłonienia zwycięzcy upływa już dziś. Wybrałem powyższe tematy z jednego bardzo prostego powodu. Jest to wiedza najbardziej odpowiadająca działalności jaką prowadzę w internecie. Nie mam swojego sklepu internetowego, nie prowadzę żadnej sprzedaży, nie tworzę rozbudowanych kampanii marketingowych.

    Moją działalnością w internecie (jestem na początku swojej drogi) jest “to co tygrysy lubią najbardziej”, czyli e-mail marketing. Od ponad pół roku prowadzę swojego bloga e-mail marketingowego EmailBiznes.pl.

    Buduję listy mailingowe i prowadzę newslettery. W planach mam działalność zarobkową opierającą się właśnie o tę niszę, czyli zarabianie na programach partnerskich (promocja na liście) oraz usługi związane z moją tematyką (planowanie systemów e-mail marketingowych, wdrażanie newsletterów itd.)

    Niestety, aby mój biznes się rozwinął potrzebuję wiedzy z zakresu działań e-mail marketingowych. Mam kilka sqeeze page, ale jeśli można by w nich coś poprawić to chętnie bym się o tym dowiedział. Poza tym największy problem w mojej działalności sprawia mi ściąganie ruchu na stronę. Mam – moim zdaniem – się solidnie zaprojektowane zaplecze (strony, follow-upy, newslettery, sqeeze page itd.) jednak bez jakiegokolwiek ruchu to wszystko nie ma żadnego sensu. Dlatego najbardziej interesują mnie informacje na temat mojej działalności i rozwiązania mojego największego problemu czyli zwiększenia ruchu w moim biznesie.

    Prawdopodobnie rozwiązanie problemu ruchu, byłoby ogromnym przełomem w mojej działalności. Jestem pewien, że wiedza z Twoich materiałów byłaby bardzo pomocna w poradzeniu sobie z moimi największymi bolączkami.

  6. Alicja 9 października 2010 w 10:33 - Odpowiedz

    Ktoś ostatnio poprosił mnie o pomoc przy rozkręcaniu e-biznesu. To dobry i życzliwy człowiek, niestety nie miał szczęścia do wcześniejszych doradców. Choc wciąż dopiero gromadzę doświadczenia i wiedzę na temat e-biznesu- zgodziłam odłożyc swój własny projekt, by pomóc mu, najuczciwiej i najszczerzej jak potrafię, i właśnie dlatego, w tej fazie projektu spędzają mi sen z powiek m. in. takie kwestie:

    8. Gdzie się reklamować by nie zmarnować pieniędzy i osiągnąć zadziwiające rezultaty? Znam około 20 sposobów możliwej internetowej promocji, niektóre teoretycznie “darmowe”, inne już nie. Jest dla mnie oczywistym,że promowanie jest konieczne i warto w nie zainwestowac, jednak ważne jest, aby przy tym nie zbankrutowac. Wiem też,że trzeba to robic z głową, wspierając się analizami, umiejętnością ich odczytywania oraz czyms naprawdę bezcennym – inteligentnymi trickami wynikającymi z doświadczenia. Taka wiedza jest na wagę złota, i oczywiście niełatwo ją zdobyc. Obserwuję Wasze poczynania od pewnego czasu, podziwiam wiedzę i nawet biorąc udział w tym “konkursie” – uczę się marketingowych posunięc. Dlatego jestem przekonana, że rzadką wiedzę, której poszukuje na temat reklamy- znajdę właśnie w tym module Waszego kursu.

    16. Jak sprytnie (i zgodnie z prawem) konstruować e-maile z ofertami by nie zostać posądzonym o SPAM?
    Kwestia niby podstawowa, a jednak nawet UOKiK na swojej stronie unika konkretnych odpowiedzi, czy dana wersja maila to już spam i jak dokładnie, przykładowo powinien wyglądac mail, aby z pewnością nie zostac posądzonym o spamowanie. Wszelkie poradniki dostępne w sieci są zbyt ogólnikowe, a i dyskusje na różnych forach nie dają jednoznacznych odpowiedzi. A przecież przedsiębiorcy chcą działac zgodnie z prawem!

    35. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 2 fundamentalne metody promocji, zwiększające liczbę odwiedzających i sprzedaż.
    Kwestia dośc istotna, gdy zaczyna się prowadzic właśnie takie przedsięwzięcie. Dodam jeszcze, że mam nadzieję iż te 2 fundamentalne metody nie zakładają eskalacji kosztów marketingu, bo przecież chodzi o wybór optymalnego połączenia zysków i wydatków.

    I mogłabym tak wymieniac, i wymieniac, ale skoro można wybrac tylko 3 moduły- wybieram właśnie te.

  7. Andrzej 8 października 2010 w 21:54 - Odpowiedz

    Witam serdecznie,

    Mój wybór z uzasadnieniem.

    9. Jak się reklamować by klient sam do nas przyszedł i myślał o zakupie zanim jeszcze zobaczy ofertę?
    Przyjęło się, że zaczynamy z reklamą, gdy produkt jest już gotowy. Skąd jednak klient ma wiedzieć, że mamy dla niego coś wyjątkowego? Kiedy startujemy z reklamą równolegle z ofertą marnujemy wiele cennego czasu na poinformowanie klienta o naszym produkcie.
    Idealną sytuacją jest, gdy klient w momencie udostępnienia oferty może od razu z niej skorzystać, stąd interesuje mnie Pana zdanie i doświadczenie, jak się reklamować by klient sam do nas przyszedł i myślał o zakupie zanim jeszcze zobaczy ofertę?

    25. Jak puścić w ruch kampanię wirusową by stała się nieustającym źródłem klientów?
    Jest wspaniała książka Sean Godina “Plemiona 2.0”, w której autor podkreśla i pokazuje na przykładach, jak ważne jest tworzenia “plemiona” wokół swoich działań i produktów.
    Wielu znanych marketerów zbyt wiele uwagi poświęca na budowaniu list adresowych mniej na stworzeniu wokół siebie aury “człowieka z pasją czy wizją”.
    Najlepszym ze sposobów zbudowania takiego “plemienia” jest marketing wirusowy.
    Bardzo ciekawią mnie Pana pomysły na skuteczne kampanie wirusowe i szeptane.

    39. Zarządzanie pomysłami. Które i jak realizować by przyniosły Ci sukces?
    Moim największym problemem od lat jest dokonywanie właściwego wyboru z pośród setek pomysłów, które codziennie rodzą się w mojej głowie. Dziesiątki z nich jest zapisywanych ale jak dotąd tylko kilka mogłem sprawdzić w praktyce. Umiejętność zarządzania i dokonywania takiego wyboru, który może przynieść sukces jest bezcenną umiejętnością, stąd każda uwaga i doświadczenie to cenna wiedza z którą chętnie się zapoznam.

    Na koniec jeszcze mała uwaga dotycząca punktu 16.
    16. Jak sprytnie (i zgodnie z prawem) konstruować e-maile z ofertami by nie zostać posądzonym o SPAM?
    Ponieważ jestem w posiadaniu bardzo obszernego zbioru informacji dotyczącego prawa w Internecie, także SPAMu i wiele godzin dyskusji na temat z prawnikami z racji przygotowywanej na ten temat publikacji, intryguje mnie jaki sposób konstruowania e-mali uważa Pan za taki, który nie tylko jest zgodny z prawem, ale ma także skuteczne przełożenie na efekty sprzedażowe czy korzyści marketingowe?
    Ja osobiście nie znam takiego sposobu (jeśli chodzi o e-mail), bo w tej kwestii jest wszystko dla mnie jasne, choć znam metody dotarcia z informacją bez łamania prawa (nie koniecznie poprzez budowanie bazy adresowej z pomocą np. newslettera).

    Wiele z pytań , które Pan stawia dotyczą tematów, które w polskich warunkach nie przekładają się na skuteczność i wyniki. Większość trenerów e-biznesu przypomina profesorów na uczelniach, którzy uczą przedsiębiorczości nie mając doświadczenia w prowadzeniu firmy.
    Nie dotyczy to Pana, Panie Piotrze, bo widać to w Pana działaniach, dlatego chciałbym dowiedzieć się więcej z Pana praktyki niż z informacji uzyskanych z amerykańskiego rynku.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  8. Seba 8 października 2010 w 08:20 - Odpowiedz

    13. Jak poprawnie konstruować Squeeze Page by osiągnąć rezultaty nieosiągalne dla innych form zdobywania klienta?
    45. Jak zwrócić uwagę klienta na Twój e-mail – nawet, jeśli w tym samym czasie otrzymał kilkanaście innych?
    25. Jak puścić w ruch kampanię wirusową by stała się nieustającym źródłem klientów?

    Witam powyższe tematy są dla mnie początkującego e-biznesmana bardzo ważne i wpisują się w moją strategię ebiznesu. Biznesu opartego na zaspokajaniu “info “potrzeb internautów. Stale poszerzam wiedze z tego zakresu i miałem już okazję widzieć twoje darmowe raporty i szkolenia które są bardzo inspirujące. Kiedyś ktoś powiedział zanim zainwestujesz złotówkę w jakiś biznes zainwestuj dziesięć w edukację na ten temat, dziś ja mówię PRZESTAŃ MYŚLEĆ O DZIAŁANIU TYLKO ZACZNIJ DZIAŁAĆ! Możesz mi w tym pomóc Piotrze.
    Pozdrawiam
    Sebastian

  9. Leszek 7 października 2010 w 23:02 - Odpowiedz

    Tak z marszu to z dziesięć bym wybrał, ale jak trzy to trzy:
    16. Jak sprytnie (i zgodnie z prawem) konstruować e-maile z ofertami by nie zostać posądzonym o SPAM?
    23. Co zrobić by zdobyć za darmo rozgłos w Internecie? Zostań gwiazdą blogów i newsów oraz ulubieńcem dziennikarzy.
    26. Jak sprzedawać drogie produkty, by klient nie przejmował się ceną?
    Nie mam już kompletnie finansów, żeby cokolwiek zainwestować w reklamę i ruszyć sprzedaż, a oferuję drogi produkt.
    Czy z „16” dowiem się jak wysyłać e-maile do potencjalnych klientów, których adresy mam z różnych źródeł i nie zostać spamerem? Pewnie takich cudów nie ma…, ale liczę na jakąś inspirację minimalizującą koszty zakupu baz.
    Rozgłos i sława za darmo? „23” to coś właśnie dla mnie!
    A „26”? Gdybym nie znał już nieco Piotra, to bym to między bajki włożył…A tak, liczę na dziesiątki klientów się nieprzejmujących!
    Pozdrawiam
    Leszek

  10. Krzychu 7 października 2010 w 19:43 - Odpowiedz

    Szczerze, totalnie nie wierzę te wszystkie “marketingowe biblie”. Sam skorzystałem już dwukrotnie z tego typu “cudownych wynalazków” i ani ani klientów nie przybyło, ani kondycji mojej firmy nie poprawiło. Tak więc bardzo Was proszę, przstańcie robić ludziom pranie mózgu i wmawiać, że jakieś “magiczne hasła marketingowe” zadziałają. Bzdura. Im szybciej to zrozumiecie, tym lepiej.

    • Piotr Michalak 7 października 2010 w 20:05 - Odpowiedz

      Niewykluczone, że po prostu źle zastosowałeś wiedzę ze szkolenia.

      Poza tym nie piszesz o moim szkoleniu, więc nie krytykuj moich szkoleń za szkolenia innych osób i firm, na które ja osobiście nie mam wpływu.

  11. Sławek Śniegocki 7 października 2010 w 19:26 - Odpowiedz

    Witaj Piotrze,

    Świetny pomysł z podzieleniem kursu na moduły. Uważam, że lepiej skupić się na kilku najważniejszych kwestiach niż…nie przerobić całości z powodu braku czasu, chęci, spadającej motywacji.

    Sprzedaję swoje produkty (książki) w internecie od roku ale świetne rezultaty zawdzięczam bardziej marketingowi Złotych Myśli niż swojej aktywności. Swój pierwszy samodzielnie promowany produkt w internecie (Internetowe Warsztaty Finansowe) rozpocząłem sprzedawać trochę ponad miesiąc temu. Sprzedaż już zamknąłem i pomimo, że produkt był raczej z wyższej półki, jestem z niej zadowolony. Ponieważ w listopadzie planuję wypuścić II edycję Warsztatów chciałbym tez zwiększyć ilość Uczestników.

    W związku z tym zrobiłem “rachunek sumienia” i wybrałem trzy tematy z Twojego kursu, które pomogą mi osiągnąć mój cel.

    Są to:

    Temat 3. Jak poznać swoich klientów by sprzedać im dokładnie to, czego właśnie szukają?

    Oczywiście przed wyprodukowaniem Warsztatów Finansowych określiłem swoją grupę docelową oraz problemy, które pozwolę im rozwiązać dzięki swojemu produktowi. Sprzedaż to po części potwierdza…ale mam świadomość, że cały czas błądzę we mgle i to raczej ja daję produkt a część moich Czytelników i Subskrybentów się do niego dopasowuje. To z kolei potwierdza niska konwersja z mojej własnej listy (choć z niej właśnie pochodzi ponad 90% klientów). Adwords i Partnerzy w tym wypadku zupełnie zawiedli.

    Temat 25. Jak puścić w ruch kampanię wirusową by stała się nieustającym źródłem klientów?

    Od roku wykorzystuję newsletter, bloga, Twittera, Blipa, GL czy Facebooka do stworzenia społeczności i gdyby nie to, że produkty jakoś tam się sprzedają nie oparłbym się przekonaniu, że w polskim internecie, wszyscy chcą dostać wszystko za darmo. Innymi słowy nie udało mi się (jeszcze) wytworzyć zaangażowania wśród Subskrybentów a w efekcie zamienić ich w lojalnych klientów..

    I wreszcie Temat 39. Zarządzanie pomysłami. Które i jak realizować by przyniosły Ci sukces?

    Generowanie pomysłów to moja “pięta achillesowa”. W sensie, że mam ich bardzo dużo. Dodatkowo wraz z coraz głębszym wchodzeniem w internet, poznaję coraz więcej ciekawych osób i nowych pomysłów, zeszyt “kreatywny” puchnie a ja mam coraz mniej czasu na ich realizację. Efekt to totalne rozdrobnienie dnia i świadomość zmarnowanego czasu. Aby coś wybrać muszę przecież tyle odrzucić. A “i to korci i to nęci”…

    Pozdrawiam
    Sławek

  12. […] zapraszam Cię również do konkursu na tej stronie – do wygrania 10 nagrań z mojego szkolenia o marketingu internetowym. Jeśli spodobał […]

  13. Łukasz 6 października 2010 w 09:57 - Odpowiedz

    Studiowanie listy i eliminacja poszczególynych tematów zajęła mi prawie pół godziny.
    Nie było to łatwe ale ostały się trzy zagadnienia któe mnie najbardziej interesują:

    7. Jak zdobyć wysoką pozycję w Google – same konkrety
    9. Jak się reklamować by klient sam do nas przyszedł i myślał o zakupie zanim jeszcze zobaczy ofertę?
    16. Jak sprytnie (i zgodnie z prawem) konstruować e-maile z ofertami by nie zostać posądzonym o SPAM?

    Dlaczego te ?
    Aby efektywniej pozyskiwać klientów i wiecej zarabiać 🙂

    Prowadzę firmę w branży SEO/Reklama. Zajmuję się pozycjonowaniem stron firmowych dlatego też wybrałem temat związany z pozycjonowaniem stron w Google.
    W moim przypadku pozyskiwanie klienta odbywa sie głównie drogą mailową – jest to zazwyczaj pierwszy kontakt i w tej kwestii musze się na pewno dużo, dużo nauczyć…

  14. Krzysztof 6 października 2010 w 09:45 - Odpowiedz

    Witam!
    Postanowiłem i ja chociaż raz zabrać głos.
    Kursy internetowe mają to do siebie, że przeważnie nie mówią o tym, o czym my chcielibyśmy aby mówiły. A to dlatego, że kurs jest kierowany do szerokiego grona osób, a każda z nich ma inną potrzebę i czegoś innego spodziewa się po kursie. Natomiast jak widzę, kurs promocji i reklamy mówi konkretnie o wykorzystaniu odpowiednich technik do reklamy każdego biznesu, więc i do mojego którego chcę wdrożyć. Na pewno potrzebowałbym 45 z 45 tematów, ale tak dokładnie chciałbym poznać:
    – temat 3 –
    Jak poznać swoich klientów by sprzedać im dokładnie to, czego właśnie szukają?
    W początkowej fazie każdego biznesu trzeba mieć klientów aby się utrzymać na rynku, no ale jak ich przygonić do mnie? (wyjść na ulicę i zaganiać miotłą?). A jeżeli już przyjdą jak poznać co on chce? Może zapytać wprost: co chcesz? To się sprawdza w sklepach i punktach usługowych ale nie w internecie. Więc jak poznać swoich klientów by sprzedać im dokładnie to, czego właśnie szukają?
    – temat 9 –
    Jak się reklamować by klient sam do nas przyszedł i myślał o zakupie zanim jeszcze zobaczy ofertę?
    Widziałem kiedys reklamę na której namalowane były banany w niskiej cenie, a ponieważ lubię banany, więc wybrałem się do tego sklepu by kupić je zanim jeszcze zobaczyłem je w rzeczywistości. I tak, jak myślę, działa ten temat 9. Ale jak to zrobić? No właśnie chciałbym to poznać.
    – temat 26 –
    Jak sprzedawać drogie produkty, by klient nie przejmował się ceną?
    Zajmowałem się kiedyś sprzedażą bezpośrednią produktów bardzo dobrych ale i drogich. Robiłem prezentacje, przedstawiałem walory, korzyści wszystkie och i ach ale kiedy dochodziło do momentu: to jak podpisujemy umowę, słyszałem: Panie Krzyśku, to jest tak wspaniała oferta, to jest takie dobre ale ta cena! Ręce mi opadały i nie mogłem tego muru przebić. To tak jak w filmie Miodowe lata, jak Norek pokazuje Krawczykowi jak był badany przez psychiatrę, że uderzy go młoteczkiem w kolano, kolano podskoczy i wszystko w porządku. Krawczyk mówi to spróbuj, Norek go uderza i nic, raz, drugi, trzeci a kolano nie podkakuje. Krawczyk chodzi struty a Alinka – jego żona – pyta się go: Co ci jest Karolku, wszystko w porządku. On odpowiada: Tak wszystko w porządku, dobrze się czuję, tylko kolano mi nie podkakuje!
    Więc teraz po tym temacie zacznie mi podskakiwać, ale nie kolano tylko sprzedaż drogich produktów i nie tylko drogich ale wszystkich.
    Pozdrawiam wszystkich którym kolano nie podskakuje!

  15. Robert Ważyński 6 października 2010 w 09:32 - Odpowiedz

    Witaj Piotrze!

    Dobry pomysł z podzieleniem wiedzy na ,mniejsze fragmenty 🙂
    Moje wybory są następujące:

    3. Ruch na stronie. Myślę, że to jeden z moich największych największych problemów. Podejrzewam, że wiele osób działających w sieci także zastanawia się jak ściągnąć ruch na swoją stronę. Oczywiście myślę o odwiedzinach osób potencjalnie zainteresowanych tym co mamy do zaproponowania.

    14. Blog. Prowadzę blog “Poznaj Tajniki Prezentacji” zatem temat pisania ciekawych, przyciągających tekstów będących pewną formą przedsprzedaży a na pewno budowy zaufania u przyszłych klientów bardzo mnie zaciekawił.

    43. Pisanie nagłówków (reklam, e-maili, ofert itd) Do skrzynek naszych czytelników/klientów trafia pewnie codziennie od kilkunastu do kilkudziesięciu maili. Jak wyróżnić się spośród innych “autorów”, jak sprawić aby mojego maila ktoś otworzył i przeczytał? Oto jest pytanie 🙂 Ja mam na mojej niewielkiej liście 2300 osób. gdy wysyłam mailing, wiadomość otwiera około 300 osób, w link klika od 150 do 200 osób (takie mam dane z implebota). Nie wiem czy jest to dobry wynik ale na pewno można go poprawić i do tego przydałyby mi się Twoje porady.

    pozdrawiam
    Robert Ważyński

    • Piotr Michalak 7 października 2010 w 19:54 - Odpowiedz

      Z tego co piszesz, na Twojej liście masz CTR rzędu kilku procent, pewnie dochodzi do 10%. Przy tego typu małej liście mogłoby być znacznie lepiej! Młode listy powinny mieć CTR rzędu 10% wzwyż (w zależności od tematu i maila oczywiście) i takie wskaźniki obserwujemy – ponieważ ludzie mają jeszcze świeżą i bardziej osobistą relację z Tobą, chętniej otwierają i czytają maile. W miarę korporacjonalizowania się firmy, popełniania błędów i starzenia się listy, CTR niestety spada.

      • Robert Ważyński 7 października 2010 w 20:10 - Odpowiedz

        Listę tworzę od początku 2009 roku zatem niektóre osoby są na niej prawie dwa lata. Ale większość “nie ma” jeszcze roku 🙂
        Wiesz, zastanawiam się czy w naszym kraju, biznesy internetowe nie związane z e-biznesem, zarabianiem pieniędzy, inwestowaniem itp mają szansę na rozwój, przynajmniej na razie…
        Myślę, że teraz 90 proc. ludzi szuka w sieci informacji właśnie jak zarabiać w sieci 🙂
        pozdrawiam

  16. Lidia 6 października 2010 w 08:00 - Odpowiedz

    Mam od roku małą firmę, reklamuję się również w internecie i z tego co się przekonałam: dobra reklama (nie – BARDZO DOBRA) to podstawa aby pozyskać klientów.
    Biblia porusza wiele ciekawych tematów, ale skoro mam wybrać tylko trzy,
    to oto jakie tematy interesują mnie najbardziej:
    9. Jak się reklamować by klient sam do nas przyszedł i myślał o zakupie zanim jeszcze zobaczy ofertę?
    Brzmi intrygująco 😉 Chyba każdy sprzedawca marzy o klientach, których nie trzeba przekonywać do zakupu. Czyli reklama spełniająca dwie funkcje: informacja i skuteczna zachęta!
    25. Jak puścić w ruch kampanię wirusową by stała się nieustającym źródłem klientów?
    Och, mieć takie źródełko…., które zaspokoi pragnienie posiadania wielu klientów 🙂
    Mam wystarczająco dużo zapału do pracy, aby zmierzyć się z “wielką wodą”!
    35. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? 2 fundamentalne metody promocji, zwiększające liczbę odwiedzających i sprzedaż.
    Właśnie mam zamiar otworzyć sklep internetowy, więc to bedzie cenna wiedza.

    Pozdrawiam! Lidia

  17. Paweł 6 października 2010 w 07:59 - Odpowiedz

    Myślę, a nawet jestem przekonany o tym, że najlepszym rozwiązaniem dla każdego prowadzącego e-biznes, jest uzyskanie wiedzy zawartej we wszystkich wymienionych tematach. Każdy z nich jest częścią całości, a na pewno bardzo dużej części zagadnień, które na swojej drodze napotka każdy, kto prowadzi działalność biznesową w internecie. Wybór pojedynczego lub kilku tematów jest jest wyborem “na początek”. Za chwilę okaże się, że potrzebujemy któregoś z pozostałych tematów, a potem następnego i następnego …
    Jeśli się zastanowić, całość Biblii i każdy z wymienionych tematów z osobna, mówi o tym, co jest najistotniejsze dla prowadzenia e-biznesu. Czyli, jak skutecznie pozyskać klienta i sprzedać mu towar. Więc czy wystarczy jedna czy dwie metody tego typu działań, czy lepiej jest mieć ich 45? Ja wybieram całość.

  18. Dorota Strzelecka 5 października 2010 w 23:27 - Odpowiedz

    Witaj Piotrze. Wprawdzie mieszkam i pracuję za granicą i moje działania skierowane są przede wszystkim na lokalny rynek. Jednak niektóre sprawy związane z reklamą i marketingiem są uniwersalne. Opracowuję biznes plan mojego studia kreatywnego – grafiki reklamowej i tworzenia stron internetowych, gdyż specjalizuję się w tej branży i mam w niej już trochę doświadczenia.

    Wybrałam punkty 3, 28 i 31. Wyjaśniam dlaczego?

    3. Jak poznać swoich klientów, by sprzedać im dokładnie to czego szukają.

    Biznes utrzymuje się z klientów. Z ich pieniędzy i zaufania, za to że dostali od nas to czego szukali. Grafika jest taką dziedziną, że można wymyślić sobie, że robi się wszystko „na hurra”: ulotki, wizytówki, plakaty, foldery, strony www, multimedia itp. Pozostaje zatem „Jakie?”. Jakich ulotek chcą klienci? Jakich wizytówek? Jakich stron internetowych? Czy oprócz ciekawego wizualnie projektu interesuje ich coś więcej? Np. jakieś narzędzia użytkowania. No i następne pytanie brzmi „Po co?”. Nie wystarczy tylko talent plastyczny, nasze projekty trzeba też umieć sprzedać.

    O oczekiwaniach klientów miałam się okazję przekonać w czasach, kiedy zaczynałam uczyć się tworzenia stron www i zrealizowalam pare prac opartych o taka wiedzę co miałam. Okauje się, że sama ładna i przejrzysta strona to za mało. Nawet klient myślał, że to mu wystarczy. I istotne jest co dalej po postawieniu strony. Praktycznie WSZYSCY posiadacze stron chcą mieć narzędzie CMS by móc ją własnoręcznie edytowac bez wzywania informatyka, czy grafika. A ci, którzy robiąc sobie u kogoś stronę nie mają jeszcze wiedzy o możliwości stworzenia takiego narzędzia to lada moment się dowiedzą i będą chcieli je mieć gdy przyjdzie im korzystać z gotowej strony. Wniosek z tego taki, że niektórzy klienci nie do końca wiedzą czego chcą, ale na pewno będzie im to potrzebne. Dlatego chciałabym dokładnie zbadać klientów, aby poznać ich obecne i potencjalne przyszłe oczekiwania, by stworzyć produkt, najlepiej kompleksowy dostosowany do nich. By mógł ich cieszyć nie tylko w momencie odbioru ale i długo, długo po.

    Sposród swoich usług / produktów chcę wybrać te najistotniejsze dla oczekiwań klientów oraz dopracować je tak aby je spelniały na ile mogą. Do potrzeb klienta pragnę dostosować nie tylko produkt ale i cały sposób jego traktowania, czyli obsługę.

    Czyli, wybierając punkt 3 stawiam na analizę rynku jako fundament prowadzenia firmy

    28. Najlepsze sposoby na odróżnienie się od konkurencji

    Na moim lokalnym rynku nie jestem sama. A szczerze – jest on przesycony ilością grafików i projektantów stron. Nie wiem, może mam tzw. „zboczenie zawodowe” ;)) że łatwiej dostrzegam ludzi po fachu. Ale faktycznie – jest ich dużo. W moim miescie działa prestiżowa prywatna szkoła artystyczna, (ja nie jestem po niej, ale 90% moich znajomych grafików tak), która co roku wypuszcza mnóstwo specjalistów – artystów. Przeglądająć ich blogi czy strony www dochodzę do wniosku, że WSZYSCY oni mają duży talent. Robia znakomite prace, że nawet nie sposób się wyróżnić ze swoja kreatywnością. A przeciętny talent to już wogóle – ginie w tym wszystkim. Osoby te są bardzo pracowite, ralizuja swoje pomysły, mają nawet parę wystw na koncie. Jednak okazuje się, że talent to nie wszystko. W obecnych czasach każdy może być artysta. Absolwenci ci nie znajdują pracy. Fakt, od czasu do czasu trafi im się jakieś zlecenie ale oni woleliby spokojną pracę na umowie w jakiejś dobrej agencji reklamowej. Nie mogąc jej zdobyć rejstruja się jako samozatrudnieni albo zakładają własne firmy. Wobec tego takich studiów powstaje całe mnóstwo firm i zapewne będa one mieć wysoki poziom artystyczny.

    Powiem tak – konkurencje mam ogromną. Wielu młodych grafików zakładających działalność gospodarcza skupia się na początku na samym aspekcie kreatywnym, czyli tym aby powstał fajny oryginalny projekt. Ok, tak ma być. Ale zaczynam dostrzegać, że liczą się też inne rzeczy, takie jak oferta, obsługa, terminowość, jakieś narzędzia i usługi dodatkowe, po-sprzedaż itp. Jest nas dużo, każdy chce być zauważony przez klienta ale wyróżnić się jest trudno. Jeśli ludzie już mają trudności w znalezieniu pracy w tym zawodzie, to tak samo może być trudno wyróżnić się spośród konkurencji jako firma. Mimo, że robimy to samo musimy umieć robić to lepiej, lub znać jakieś alternatywne rozwiązania do rozwiazań konkurencji. By być jedna z tych firm, które przetrwają.

    W związku z faktem, że obecnie talent to nie wszystko wybieram na punkt 28.

    31. Łatwa realizacja każdego projektu – jeśli znasz te sposoby motywowania innych do współpracy z Tobą.

    Projektowanie grafiki i stron www, zwłaszcza gdy robisz dla kilku klientów zajmuje sporo czasu. Trudno wszystko wykonać samemu, zwłaszcza, że klienci cenią terminowość. Sam pisałeś, że w pojedynkę trudno prowadzić biznes. Do tego nie zna się na wszystkim. Owszem, można się nauczyć na własną rękę (sama tak się uczę) ale zajęłoby to sporo czasu. A tak miałoby się już zrobione większość projektu. Jeśli wszystko robisz samemu to chyba bliżej jest do samozatrudnionego niz biznesmena.

    Dlatego jestem zdecydowana skorzystać z outsorcingu, bo już się przyznałam… nie umiem stawiać CMC-sów ;). Zaangażowałam do ostatniego mojego projektu programistę (bo sama jeszcze nie umiem tego robić) i jest o wiele lepiej. Do tego dochodzi jeszcze współpraca z drukarniami i innymi firmami zewnętrznymi. Te osoby raczej nie trudno zmotywować, gdyż korzystam z ich usług. Jednak chciałabym zaprosić do zespołu znajome osoby mające podobny cel i byśmy razem go realizowali. Lub kogoś kto by mógł mi pomóc.

    Odkąd sięgam pamięcią, nie miałam jakiś specjalnych umiejętności „liderowania”. No i z natury jestem bardziej introwertykiem. Mam chyba przez to wyższą poprzeczke, dlatego interesuje mnie ten dział. Bo do prowadzenia firmy ponoc trzeba miec umiejetnosc bycia liderem. Jednak nie mam problemu, z wyjściem do ludzi i prośba o współpracę. Zależy mi aby wszyscy zaangażowani systematycznie pracowali nad projektem.

    Przede wszystkim czemu nie wykorzystać potencjału tych utalentowanych grafików i projektanów stron, o których wspomniałam. Których uwazam nawet za zdolniejszych ode mnie. Do jednego z moich przyszłych projektów chciałabym zaprosić właśnie ich. Chodzi o to, że oni tworzyliby konkretne prace. Ja bym sprzedawała za pośrednictwem Internetu. Dzielilibyśmy się zyskami od sprzedaży. W Polsce robi się to dość popularne. Ale tu gdzie ja mieszkam, to jest jeszcze mało znane, więc dobrze byłoby wykorzystać. Stworzenie prac samemu zajęłoby mnósto czasu. A inni graficy zrobiliby to znacznie szybciej. Najlepiej aby było ich kilka, bo dzięki temu wyjdą zróżnicowane style. Chciałabym wyjść do nich i zmotywować aby przystąpili do współpracy, na której zyskamy oboje. Myślę, że projektanci byliby tym zainteresowani, gdyż oni wciąż poszukują okazji do wykonania jakiejś pracy, którą się mogą pochwalić i na niej zarobić.

    Nie wykluczam tego, że w przyszłości w miarę rozwoju chcę zatrudnić ludzi do zespołu. Nie tylko aby zaoszczędzić mój czas i wykonać projekt szybciej. Ale też… (nie wiem czy nie zostnie to odebrane zbyt jako emocjonalnie i naiwnie podejscie, ryzykuję pisząc te słowa do doświadczonego przedsiębiorcy ;)) uważam, że stworzenie miejsc pracy to najszlachetniejszy sposób aby pomóc drugiemu człowiekowi.

    Przez to, że zaczęłam doceniać moc delegowania oraz widzę potencjał tkwiący w ludziach dookoła wybieram punkt 31.

    Pozdrawiam

  19. Tomasz Hinca 5 października 2010 w 20:30 - Odpowiedz

    Witam.

    Współczesny e-biznesmen musi być przebiegły, a co za tym idzie zawsze o krok przed konkurencją.
    W tym celu potrzebuje 3 rzeczy:

    – poradnika nr. 3

    3. Jak poznać swoich klientów by sprzedać im dokładnie to, czego właśnie szukają?

    Ważne jest poznanie swojego klienta, komfortową sytuacją było by wiedzieć czego oczekuje oraz jakie ma potrzeby. Mało który e-biznesmen zastanawia się nad własną grupą docelową. Dogłębne poznanie klienta pozwoli zwiększyć sprzedaż, oraz stworzyć idealną ofertę.

    – poradnika nr. 7

    7. Jak zdobyć wysoką pozycję w Google – same konkrety

    Żeby być przed konkurencją, potrzebna jest wyższa pozycja w najpopularniejszej wyszukiwarce w Polsce. Wysoka pozycja = szansa na wyższą sprzedaż.

    – poradnika nr. 36

    36. Jak sprzedawać produkty i usługi na rynku o bardzo silnej konkurencji?

    Większość osób zabiera się za sprawdzone biznesy, tzn. za takie na które jest popyt. Duża konkurencja powoduje, że firma musi się czymś wyróżniać. Przebić ofertę konkurencji, bądź poprawić już istniejącą. Możliwość wybicia się, pokazania innej oferty powoduje wybicie się do poziomu lidera.

    • Piotr Michalak 5 października 2010 w 21:30 - Odpowiedz

      Przebiegły – to brzmi strasznie 🙂 Ale rozumiem Twoje intencje. W Polsce jest jeszcze lekko w porównaniu z zachodem, wbrew pozorom – wiem, bo działamy w USA. A zawsze się dziwiłem, gdy poznawałem kogoś z zagranicy (z bogatego kraju) i mówił, jak trudno tam rozwinąć firmę… Czeka nas to w naszym kraju w perspektywie kilku lat, konkurencja będzie coraz bardziej konkurencyjna, stąd potrzeba szkolenia się i rozwijania, aby firma miała duży kapitał intelektualny – to może być gwarancja przewagi konkurencyjnej.

  20. adsum 5 października 2010 w 19:11 - Odpowiedz

    2. Sprawdzone metody prowadzenia skutecznej kampanii reklamowej (planowanie i realizacja).

    4. Jaką formę reklamy internetowej wybrać, by zapewnić sobie najlepsze rezultaty?

    15. Newslettery. Jak zwabić i utrzymać klienta aby wręcz czekał na Twoje oferty?

    16. Jak sprytnie (i zgodnie z prawem) konstruować e-maile z ofertami by nie zostać posądzonym o SPAM?

    18. Jak rozsądnie gospodarować budżetem na AdWords by w krótkim czasie nie stracić wszystkich pieniędzy?

    25. Jak puścić w ruch kampanię wirusową by stała się nieustającym źródłem klientów?

    27. Jak uwieść klienta za pomocą tekstu reklamowego by zignorował istnienie konkurencji?

    28. Najlepsze sposoby na odróżnienie się od konkurencji.

    30. 14 sposobów na to, by wydobyć od klientów ważne dla Twojego biznesu informacje.

    32. 18 sposobów na zdobycie zaufania u klientów i większą sprzedaż bez dodatkowych nakładów finansowych?

    34. 8 mało znanych sposobów promocji produktów mało znanych (niszowych) klientom, dzięki którym zdobędziesz znaczący udział w rynku?

    38. Jak pisać teksty, które będą chętnie czytane przez klientów nawet, jeśli nie chce im się tego robić?

    41. „Magiczne” słowa w ofertach i reklamach, które doprowadzają klientów prosto do zakupów.

    42. Czego naprawdę potrzebujesz by napisać doskonały tekst reklamowy (lub inni zrobili to dla Ciebie)? Zrób to zanim powstanie pierwsze słowo oferty.

    43. Najlepsze sposoby na pisanie skutecznych nagłówków, które wciągną klient w tekst reklamy. Ucz się od prawdziwych mistrzów.

    44. Jak w tekście zwracać się do klienta by go nie zrazić i jednocześnie przekonać do zakupu?

    45. Jak zwrócić uwagę klienta na Twój e-mail – nawet, jeśli w tym samym czasie otrzymał kilkanaście innych?

    Te moduły są super. Ponieważ jestem właścicielem agenci reklamowej wybieram :25, 41,43 – mam nadzieje że je wygram… resztę kupię.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia

  21. Mariusz Fiuk 5 października 2010 w 14:04 - Odpowiedz

    Witaj!
    Ja dopiero uczę się e-biznesu, nie mam żadnej wiedzy praktycznej, by samodzielnie działać. Jedna z pierwszych umiejetności, którą chciałbym posiąść jest opisana w pytaniu 3 – nie wiem, jak mógłbym zbadac rynek, by poznać panujące na nim potrzeby w jakiejś konkretnej grupie, która mogłaby być moją idealną grupą docelową. Kto może mnie tego nauczyć? Drugim problemem, który nie pozwala mi wierzyć w siebie jako w biznesmena, jest nieumiejętność promocji mojego ewentualnego produktu. Potrzebuję kompletu umiejętności strategicznych w biznesie. Chciałbym również być na tyle biegłym w marketingu, by samemu opracowywać tanie, a skuteczne kampanie reklamowe, skrojone na miare moich idealnych docelowych klientów. Pozdrawiam

  22. Urszula 5 października 2010 w 13:35 - Odpowiedz

    Podoba mi się lista zagadnień. Nie potrafię wybrać tylko trzech. To jest jak z tuszem do rzęs -każdy coś robi : pogrubia, przedłuża, zakręca rzęsy, ale nie ma takiego, który robi to wszystko na raz, a ja zawsze takiego szukam. Jestem zainteresowana całością ! Bardzo ciekawy projekt !

    Pozdrawiam

    Urszula

  23. Marek 5 października 2010 w 13:34 - Odpowiedz

    Witaj.

    Wybieram ciąg logiczny:

    14. Cała prawda o skuteczności blogów w biznesie. Co pisać, by klienci Cię pokochali i nie przegapili żadnej promocji?

    – ostatnio zapanowała niestety moda na blogi internetowe, praktycznie każdy już ma, każdy pisze, a 99% pozostawia wiele do życzenia i rozmija się z rzeczywistością. Tak więc pytanie czy warto w to jeszcze wchodzić, czy Klienci nie mają już dość natłoków blogów.

    17. Nie tylko AdWords! Dlaczego (i jak) korzystać z konkurencyjnych form reklamy?

    Adwords stał się najprostszym, ale i najbardziej kosztownym sposobem reklamy zjadającym ogromne budżety – potrzebna jest jasna strategia jak wyjść z tej pułapki

    37. Jak zabezpieczyć się przed konkurencją, która próbuje Cię naśladować?

    Wiele moich pomysłów, ma tę wadę że nie chce mi się wyważać i testować rozwiązań, kiedy konkurencja wejdzie na rynek bazując na moich wynalzkach, skupiając się głównie na reklamie, gdy mnie zabraknie na to czasu i środków.

    Pozdrawiam
    Marek

    • Piotr Michalak 5 października 2010 w 21:34 - Odpowiedz

      Twoje zdanie o blogach przypomina trochę wypowiedzi typu: “robiliśmy linki sponsorowane, ale nie zadziałały”. Albo “robiliśmy ulotki (tu wstaw cokolwiek innego) i nie zadziałało”. A najczęściej to nie jest wina metody, tylko złej realizacji! Więc sam słusznie odpowiedziałeś na pytanie – klienci nie mają dosyć blogów. Blogi są coraz bardziej poczytne. Ale tylko te, które niosą z sobą wartość, a nie są tylko manifestacją polityki korporacyjnej wdrażanej bez zaangażowania przez zastępy wyrobników produkujących teksty na siłę.

  24. Piotr Urbaniec 5 października 2010 w 13:06 - Odpowiedz

    Witaj Piotrze!

    Moim zdaniem najważniejsze elementy skutecznej sprzedaży i marketingu w internecie leżą u samych podstaw. To one w bardzo dużym stopniu wpływają na to w jaki sposób zachowa się klient, co o nas pomyśli i do jakiej szufladki nas wrzuci. Dlatego temat Jak zaprojektować i wdrożyć użyteczną witrynę, która zdobędzie uznanie w oczach klientów? – moim zdaniem jest bardzo istotny (szczególnie, że sam projektuje strony internetowe). Nawet nie zdawałem sobie sprawy jak zwykłem rozmieszczenie poszczególnych boxów wpływa na ocenę klienta. Jak poszczególnie kolory, wielkości, kontrasty i elementy mogą wiele zdziałać. Czasem widzę strony, które świetnie się pozycjonują, dobrze reklamują i wszędzie o nich słychać, ale kiedy wejdę na ich stronę internetową to od razu mnie odrzuca i zaraz ją zamykam. Ci ludzie nie zdają sobie sprawy ile pieniędzy marnują na reklamę zamiast zainwestować w porządny projekt, który nie będzie odrzucał klienta, ale zachęcał do zapoznania się z treścią.

    Kolejnym ważnym elementem, który ma także wielkie znaczenie to nagłówki, dlatego uważam, że temat Najlepsze sposoby na pisanie skutecznych nagłówków, które wciągną klient w tekst reklamy. Ucz się od prawdziwych mistrzów. jest bardzo istotny. Kiedyś napisałem ofertę, która nie miała żadnego nagłówka i nie była zbyt przyjazna dla klientów. Później, gdzieś przeczytałem, że nagłówek ma bardzo istotne znaczenie i ledwo co go dodałem, a sprzedaż i zainteresowanie zaczęło rosnąć. Tak, to nagłówek przyciąga klienta i każe mu zostać. Dlatego trzeba ćwiczyć tą umiejętność i uczyć się od mistrzów.

    Ile razy wydałem pieniądze na nieskuteczne formy reklamy. Ile razy płaciłem masę kasy na poszczególne kampanie i wejść była znikoma ilość. Ktoś mówił, że AdWords to najlepsze reklamy – to prawda, ale nie dla wszystkich, niektóre formy są skuteczniejsze w poszczególnych wypadkach. Laik tego nie wie, bo opiera się na opinii innych, dlatego musi zapoznać się z tematem: Jaką formę reklamy internetowej wybrać, by zapewnić sobie najlepsze rezultaty?. Bardzo istotna inwestycja w ten temat, aby później zaoszczędzić masę pieniędzy, a jedynie zarabiać coraz więcej i cieszyć się z zainteresowania. Reklamy, piękna rzecz, ale trzeba być w tym umiejętnym.

    To moje 3 propozycję. Mam nadzieję, że uznasz moją wypowiedź za wartościową.

    Z góry dziękuję!
    Piotr Urbaniec

  25. Violetta Brajer 5 października 2010 w 13:06 - Odpowiedz

    Bardzo zainteresowaly mnie zagadnienia :43,44,45.

    Zalew informacji, setki maili ….jak na tle tego wszystkiego zachecic osobe,zeby w ogole zapoznala sie z oferta.Zechciala wyroznic moja propozyje juz przez to,ze przeczyta to,co napisalam.

    Podoba mi sie,ze moglabym skorzystac z porad mistrzow,czyli tych,ktorzy rozszyfrowali tajniki,jak byc skutecznym w “przyciaganiu” wzroku potencjalnego klienta.

    pozdrawiam,

    Violetta

  26. Robert Marciniak 5 października 2010 w 14:09 - Odpowiedz

    Witam

    Dla mnie (myślę, że nie tylko?) najważniejsze są trzy tematy, które wymieniłem poniżej.
    Dlaczego?

    #Squeeze Page – podstawą sprzedaży jest klient, a więc trzeba go znaleźć i utrzymywać kontakt najlepszy na jaki mnie stać, a nawet jeszcze lepszy:)

    #Newsletter – ściśle związany z pkt. powyżej:)

    #„Long Tail” – znakomity sposób na konkretny ruch, konkretnych klientów nie przypadkowych, na stronę firmową/promocyjną mój biznes.
    —————————————————————————————–
    13. Jak poprawnie konstruować Squeeze Page by osiągnąć rezultaty nieosiągalne dla innych form zdobywania klienta?
    15. Newslettery. Jak zwabić i utrzymać klienta aby wręcz czekał na Twoje oferty?
    21. Mało znane i sprawdzone w praktyce sposoby na wykorzystanie „Long Tail” aby tanio i szybko osiągać wyniki lepsze niż pozycjonowanie na trudne frazy.
    ____________________________________________________

    Myślę, że te trzy sprawy, dobrze opanowane, wystarczą (na początek), aby ostro ruszyć ze swoim biznesem.
    Pozdrawiam,
    Robert

  27. Slawomir Sobotowski 5 października 2010 w 11:02 - Odpowiedz

    Witam serdecznie.
    Tematami, z którymi chciałbym się zapoznać są:

    ==> Jak zdobyć wysoką pozycję w Google – same konkrety
    ==> Najlepsze sposoby na odróżnienie się od konkurencji.
    ==> 18 sposobów na zdobycie zaufania u klientów i większą sprzedaż bez dodatkowych nakładów finansowych?

    Oczywiście jest również kilkainnych zagadnień, ale te uważam za najbardziej interesujące.

    Dziękuję i pozdrawiam!

  28. Bartłomiej Trybuła 5 października 2010 w 10:49 - Odpowiedz

    Na pewno ciężko powiedzieć obiektywnie, które z tematów są najważniejsze ze względu na indywidualny charakter każdego biznesu, jak również zróżnicowaną znajomość poszczególnych kwestii przez właścicieli tych biznesów. Przeglądając listę tematów z pewnością każdy znajdzie wiele interesujących go modułów i gdybym miał wybrać tylko 3 to byłyby:
    8. Gdzie się reklamować by nie zmarnować pieniędzy i osiągnąć zadziwiające rezultaty? – Brzmi jak odkrycie żyły złota, bo kto nie chciałby reklamować się małym kosztem ciesząc równocześnie świetnymi wynikami?
    15. Newslettery. Jak zwabić i utrzymać klienta aby wręcz czekał na Twoje oferty? – Od samego początku, a więc jeszcze przed otwarciem własnego biznesu stawiałem na budowanie listy adresowej, chętnie dowiem się więc jak wzbudzić w subskrybencie ciekawość i oczekiwanie na moje oferty.
    25. Jak puścić w ruch kampanię wirusową by stała się nieustającym źródłem klientów? – Temat kampanii wirusowej jest niesamowicie ciekawą ideą przynoszącą niezliczone korzyści, ale niestety zawsze kojarzyło mi się to z bardzo dużymi kosztami. Chętnie dowiem się więcej na temat kulisów przygotowywania takiej kampanii.

  29. Julita 5 października 2010 w 10:49 - Odpowiedz

    Dla mnie najważniejsze tematy to:
    9. Jak się reklamować by klient sam do nas przyszedł i myślał o zakupie zanim jeszcze zobaczy ofertę?
    27. Jak uwieść klienta za pomocą tekstu reklamowego by zignorował istnienie konkurencji?
    40. Droga skutecznego e-biznesmena, czyli co zrobić, by stać się człowiekiem sukcesu?
    Dlaczego? Szanuję swój czas i pieniądze i zależy mi by moje działania były max efektywne. Uwielbiam proste i szybkie rozwiązania. Dla mnie skuteczność = szybkość i efektywność, szkoda mi czasu na niepotrzebne ruchy:)
    Pozdrawiam
    e-julita

  30. Teresa Wasylków 5 października 2010 w 12:24 - Odpowiedz

    Wybór tylko 2. tematów jest trudny. Znalazłam ich więcej. Jesdnak skoro tylko trzy. Oto one:
    10. Chcesz mieć na zawołanie duzy ruch na stronie? Wykorzystaj te 3 proste sposoby.
    25. Jak puścić w ruch kampanię wirusową, by stała się nieustającym źródłem klientów?
    31.Łatwa realizacja każdego projektu – jeśli znasz te sposoby motywowania innych do współpracy z Tobą.
    Dlaczego te? Ja jestem początkująca w tych dziedzinach, ale wiem, czego oczekuję w moich projektach. Odpowiedzi na te pytania pozwolą mi lepiej realizować mój projekt i dotrzeć do większej liczby ludzi – potencjalnych klientów. Pytań mam więcej, ale stopniowo szukam na nie odpowiedzi.

  31. Marta Domachowska 5 października 2010 w 10:20 - Odpowiedz

    Mam nadzieję, że nie zdyskwalifikuje mnie fakt, że odnoszę się do większej niż 3 ilości tematów, ale trudno pozostać obojętnym wobec tak wielu wątków przydatnych na co dzień.

    Po pierwsze chciałabym wzbogacić swoją wiedzę i poznać nowe sposoby na to jak wzmocnić te formy komunikacji z – w szerokim rozumieniu – klientem, które dziś realizujemy. Dlatego moją uwagę zwrócił temat 15. Newslettery. Jak zwabić i utrzymać klienta aby wręcz czekał na Twoje oferty? Ale ze względu na fakt, iż praktyka wysyłki newslettera jest w naszym doświadczeniu już głęboko zakorzeniona moim marzeniem jest “zwabić” do lektury nie tylko nowych, ale przede wszystkim stałych klientów, których ze względu na specyfikę działalności nie brakuje, ale są oporni na tę formę kontaktu – właśnie ze względu na jej stałość (przeczytam później, w końcu to i tak ciągle przychodzi; nie zając, nie ucieknie, poza tym przyszło tysiąc innych i nie mam czasu) i stąd trudno dotrzeć do nich z nowymi ofertami oraz osiągnąć feedback.

    Przy wielokrotnych próbach prowokowania interakcji (przeczuwam, że to jeden z tych magicznych sposobów, które proponuje “Biblia…”, a przynajmniej mam taka nadzieję;) przekonaliśmy się już z całą pewnością, że nasz newsletter nigdy nie osiągnie 100% poczytności, jednak chętnie zgłębiłabym tajemnicę nr: 45. Jak zwrócić uwagę klienta na Twój e-mail – nawet, jeśli w tym samym czasie otrzymał kilkanaście innych?

    Po drugie (z bardzo wielu!) przymierzamy się do stworzenia nowej, bardziej kompatybilnej z współczesnością strony internetowej. Z wielu przyczyn jest to proces trudny i ciągle odsuwa się w czasie, co zdecydowanie nie działa na naszą korzyść. Dlatego, choć w pierwszej chwili zainteresował mnie temat: 24. Wszystkie elementy naprawdę skutecznej strony internetowej. Co wybrać i jak to wykorzystać?, dochodzę do wniosku, że na tym etapie rozwojowi naszej działalności bardziej pomoże zdecydowane TAK na pytanie: 10. Chcesz mieć na zawołanie duży ruch na stronie? Wykorzystaj te 3 proste sposoby.. Wszak nie znając dnia ani godziny startu nowego serwisu nie siedzimy bezczynnie – wykorzystujemy portale społecznościowe, których charakter ściśle wiąże się ze specyfiką naszych działań i celem. W obu tych obszarach warto oczywiście znać: 29. 7 konkretnych metod komunikacji z klientami, które doprowadzą do tego, że klient będzie robił to, co Ty zechcesz. Ale póki co to właśnie na cudzym (a jakże wspólnym) forum chcemy zdobywać zaufanie odbiorców naszej oferty, skutecznie informować ich o jej rozwoju, a także 23. …zdobyć za darmo rozgłos w Internecie, (…) zostać gwiazdą blogów i newsów oraz ulubieńcem dziennikarzy.

    Liczę na to, że “Biblia…” pomoże nam to osiągnąć

  32. Jarek 5 października 2010 w 10:06 - Odpowiedz

    Witam serdecznie,

    Ufff…przeczytałem wszystkie powyższe punkty i powiem szczerze, że ciężko jest wybrać te 3 najważniejsze dla mnie. Czy na pewno miały być tylko 3 , a nie 33? 🙂
    A tak na poważnie to postaram się wybrać 3 i to uzasadnić.
    1. (27) Jak uwieść klienta za pomocą tekstu reklamowego by zignorował istnienie konkurencji? – w dzisiejszym świecie często sprzedajemy to, co inne firmy i wiedza z zakresu skierowania klienta właśnie na nasz produkt jest dla mnie niezwykle cenna. Mało która firma potrafi to robić skutecznie nie poświęcając przy tym olbrzymich nakładów na reklamę.
    Osobiście sprzedaję produkty mniej popularne lecz również posiadające konkurencję – głównie o niższej jakości i cenie ale to właśnie stanowi problem. Zanim klient trafi do mnie, często najpierw kupuje produkty prostsze i tańsze.

    2. (25) Jak puścić w ruch kampanię wirusową by stała się nieustającym źródłem klientów?- bardzo zainteresował mnie ten sposób przyciągnięcia klientów, a “nieustające źródło” brzmi tak miło, że nie mogłem nie zaznaczyć tego punktu. 🙂

    3. (34) 8 mało znanych sposobów promocji produktów mało znanych (niszowych) klientom, dzięki którym zdobędziesz znaczący udział w rynku? – to zawsze stanowiło dla mnie problem i kilka razy nie zdecydowałem się na sprzedaż pewnych rozwiązań nie widząc możliwości (bez dużych nakładów finansowych) skutecznego dotarcia do klientów. Może wiedza zawarta w tej części Biblii spowoduje, że nie będę obawiał się wprowadzenia do swojego sklepu kolejnych,mniej popularnych produktów, a te które już posiadam będę mógł lepiej promować uzyskując lepsze rezultaty. 🙂

    Jak napisałem wcześniej te 3 punkty to niewiele aby odnieść 100% sukces ale byłyby z pewnością dla mnie wspaniałą kontynuacja w zdobywaniu i pogłębianiu wiedzy o e-biznesie.

  33. Bogdan 5 października 2010 w 09:50 - Odpowiedz

    Artykuł: Reedycja Biblii Promocji jest o tyle ciekawy, że zwraca naszą uwagę na bardzo
    istotne zagadnienia, o których podczas normalnych naszych działań – w interesującym nas temacie zapominamy i nie stosujemy ich. ALE JAK TO WSZYSTKO ZAPAMIĘTAĆ I
    STOSOWAĆ – to jest pytanie, na które odpowiedź jest trudna.

    • Piotr Michalak 5 października 2010 w 21:37 - Odpowiedz

      Jedna odpowiedź na Twoje pytanie to… oglądając szkolenie robić notatki i… właśnie po prostu stosować. To tak jak z rzucaniem palenia – sam nie miałem tego problemu, ale znam jedną fajną filozofię – po prostu trzeba je rzucić. Bez bawienia się w elektroniczne papierosy i gumy do żucia. “Just do it”. Nie wywarzamy otwartych drzwi. Czasami biznes naprawdę jest tak prosty, a my przedsiębiorcy kombinujemy naokoło i szukamy tajemnych sekretów, których nie ma!

      Ale jest coś co może pomóc. Procesy i procedury. Być może w reedycji Biblii Promocji udostępnię parę takowych, które pomogą przy wdrożeniu tej wiedzy…?

  34. Marcin Wróbel 5 października 2010 w 08:30 - Odpowiedz

    Witaj!
    Twój pomysł wydaje się interesujący, generowanie ruchu i sprzedaży to rzeczy które sprawiają mi najwięcej kłopotów w e-biznesie. Poznanie skutecznych i tanich metod, byłoby czymś rewelacyjnym. Nie wiem czy Twój kurs faktycznie pozwala uzyskać rezultaty o jakich piszesz, powiem szczerze że testowałem już kilka innych produktów zarówno z polski jak i z USA i nie byłem do końca zadowolony. Chętnie jednak sprawdzę Twój produkt i zobaczę czy jest inny od całej reszty:)

    Pozdrawiam,
    Marcin

    • Piotr Michalak 5 października 2010 w 21:40 - Odpowiedz

      Cóż, mam trochę pozytywnych opinii o Biblii Promocji… Sam znam zarówno lepsze i gorsze szkolenia amerykańskie, więc wiem o czym mówisz. Wkrótce udostępnię darmowe nagrania, sam ocenisz czy odpowiada Ci mój poziom 😉

  35. Marcin Koperski 5 października 2010 w 09:31 - Odpowiedz

    Dobry pomysł z tym podzieleniem na moduły zwłaszcza, że nie zawsze każdy potrzebuje pełnej wiedzy do wdrożenia jakiegoś pomysłu z kursu, tylko jego części.
    Co do konkursu to ciężko wybrać tylko 3 moduły 🙂
    Ja po zastanowieniu wybrałbym:
    2. Sprawdzone metody prowadzenia skutecznej kampanii reklamowej (planowanie i realizacja).
    Kampania reklamowa to nakład albo czasu albo pieniędzy, najczęściej obu na raz. Chcąc wystartować z kampanią lepiej mieć ją zaplanowaną, aby uniknąć przekroczenia budżetu, czy spędzenia o wiele więcej czasu nad realizacją.
    Jeśli metody są sprawdzone, możemy je sprawdzić i w swoim “biznesie”. Dostaniemy wtedy informacje zwrotne czy te metody są skuteczne i dla nas, dzięki czemu będzie można dobrać odpowiednią pod swój “biznes”
    32. 18 sposobów na zdobycie zaufania u klientów i większą sprzedaż bez dodatkowych nakładów finansowych?
    Na pewno jest więcej tych sposobów, jednak zadowolony klient, mający zaufanie do sprzedawcy wraca do sklepu, a jeśli możemy dokonać tego bez dodatkowych nakładów finansowych, tym bardziej powinniśmy skorzystać.
    33. Jak zaprojektować i wdrożyć użyteczną witrynę, która zdobędzie uznanie w oczach klientów?
    Tu również trzeba zaplanować i zaprojektować co ma być na witrynie, aby można ją było wdrożyć bez problemów. Lepiej zmieniać gotowy projekt niż tracić czas na nowy, który nie zawsze może się okazać lepszym w oczach klientów i bardziej przyjazną.
    Co więcej każdy etap jest całością, strony powinny być dobrze zaprojektowane (grafika), przyjazne dla użytkownika (użyteczność) oraz wdrożone (kodowanie czy podpinanie na serwer, aby w pełni działała)
    Znalazł bym o wiele więcej, także czekam na końcową ofertę “Biblii Promocji”
    Pozdrawiam
    Marcin Koperski

  36. Mateusz 5 października 2010 w 08:39 - Odpowiedz

    1) Jak poprawnie konstruować Squeeze Page by osiągnąć rezultaty nieosiągalne dla innych form zdobywania klienta?

    Dla mnie ten temat jest najważniejszy z trzech powodów:
    * Od dłuższego czasu korzystam z Squeeze Page i mam z tego wymierne korzyści
    * Buduję sobie bazę LOJALNYCH i ZAINTERESOWANYCH produktem osób
    * Zarabiam na tym ŚPIĄC

    Co powinna mieć dobra SP?
    Przedewszytskim to co zwiększyło skuteczność moich stron to skrypt EXITSPLASH2 – nie jest darmowy, ale ok. 50% osób próbujących wyjść ze styrony decyduje się ostatecznie na zapisanie

    Powinna zawierać OTO (One Time Offer) – Jednorazowa oferta ze specialną zniżką.
    Na kursie na pewno się znajdzie na ten temat kilka zdań i może inspiracja.
    W linku (w loginie) jest przykład mojego SP (ExitSplash + OTO)

    2) Jak zwrócić uwagę klienta na Twój e-mail – nawet, jeśli w tym samym czasie otrzymał kilkanaście innych?

    Ten etap to rozterka wielu ebiznesmenów

    Dlaczego?
    Fakty są miażdżące – ponad 60% internetowych biznesmenów nie potrafi skonstruował tytułu ani dobrać odpowiednio pola nadawcy, a treść często ma wiele do życzenia

    3) Newslettery. Jak zwabić i utrzymać klienta aby wręcz czekał na Twoje oferty?
    Oczywiście konstruować Squeeze Page do zapisu, oraz dawać często gratisy będące extraktem pełnych wersji Twojego produktu.

    Poza tym KAŻDY BONUS powinien być opatrzony osobną stroną SP – im więcej klient poda swój email tym bardziej jest zainteresowany zakupem – tym sposobem mamy listę osób które są DOKŁADNIE zainteresowane konkretnym produktem i budujemy lojalność

    Mam jeszce czwarty, który chyba jest drugi po Squeze Page:
    Cała prawda o skuteczności blogów w biznesie. Co pisać, by klienci Cię pokochali i nie przegapili żadnej promocji?

    Blog to nieocenione narzędzie promocji – ale trzeba umieć go pisać… pisać wytrwale, ciekawie i pisać tak aby skłnić go do subskrypcji RSS, mail – później to już z górki 😉

    Pozdrawiam

    • Piotr Michalak 5 października 2010 w 21:44 - Odpowiedz

      Dodam tylko dla pozostałych czytelników, że skrypt EXITSPLASH – alert pojawiający się przy próbie wyjścia ze strony – to genialna i w zasadzie bardzo prosta sprawa, którą współpracujący z Tobą programista webowy (freelancer) powinien zrobić za drobną kwotę rzędu być może kilkudziesięciu zł (firma np. agencja interaktywna oczywiście więcej).

Zostaw komentarz