Wyniki badania “Wyzwania Biznesu 2016”

Strona główna/Rozwój Biznesu/Wyniki badania “Wyzwania Biznesu 2016”

LINK do raportu “Wyzwania Biznesu 2016” [PDF, 2mb]

Witaj,

tydzień temu zaprosiłem Cię do udziału
w badaniu “Wyzwania Biznesu 2016”. Oto
wyniki! 525 osób wypełniło kwestionariusz.

Z tego raportu dowiesz się czym różnią się
przedsiębiorcy od ludzi planujących firmę lub
pracujących na etacie. Jak różnią się ich problemy
i zainteresowania? Czy faktycznie inaczej myślą?

Zobaczysz, jeśli jesteś przedsiębiorcą, jakie
wyzwania mają Twoi koledzy – i czy są one podobne,
czy różne od Twoich?

Serdecznie zapraszam: przeczytaj raport “Wyzwania
Biznesu 2016″. Za jakiś czas opublikujemy również
drugą część raportu z porównaniem wyników tego
badania przeprowadzonego w innych kanałach
komunikacji – u naszych partnerów.

Zanim to jednak nastąpi będę miał na ciebie jeszcze
parę niespodzianek… Póki co serdecznie zapraszam,
zobacz raport “Wyzwania Biznesu 2016”!

By |12 stycznia 2016|Categories: Rozwój Biznesu|5 komentarzy

About the Author:

Od 2005 roku prowadzi przedsiębiorców do lepszej jakości życia. Pomaga podwoić dochody i podwoić liczbę godzin wolnego czasu poprzez organizację firmy i innowacje w modelu biznesowym. Założyciel Akademii Biznesu Piotra Michalaka. Przeczytaj więcej o historii Piotra.

5 komentarzy

  1. Konrad Kubiec 13 stycznia 2016 w 23:56 - Odpowiedz

    Świetnie przygotowany raport oraz (jak w duchu jego wniosków) na końcu przybliżona jest Akademia. Czy myślałeś może o zaprezentowaniu swoich analiz jako infografik?

  2. Rafał 13 stycznia 2016 w 09:24 - Odpowiedz

    Piotrze.
    Bardzo ciekawy raport.
    Jedno mnie zastanawiam – dlaczego osoby samozatrudnione (zakładam, że to osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą) przypisałeś do innej grupy niż przedsiębiorcy?

  3. Łukasz 12 stycznia 2016 w 16:59 - Odpowiedz

    Świetny raport, choć mnie trochę zaskoczyły wyniki. Może dlatego, iż głównymi dawcami danych byli mali przedsiębiorcy (1-2 os).Ale pewne kwestie są dla mnie niezrozumiałe. Czy to możliwe, aby 43% przedsiębiorców miało wspólne wyzwanie “Za mało klientów”? Skąd więc drugie miejsce “Nadmiar obowiązków”? W małych biznesach najczęściej rządzą pożary. A tu są na miejscu prawie 20-m (w grupie przedsiębiorców)

    • Piotr Michalak 12 stycznia 2016 w 18:08 - Odpowiedz

      Widać to nie pożary rządzą w mikro-firmach, lecz raczej właśnie za mało się dzieje, a przytłacza to, że tak dużo trzeba zrobić, aby zaczęło się dziać. W mikro-firmie nie ma stałego przepływu zapytań, klientów, zleceń, lecz doraźne chaotyczne działania. Faktycznie generują one raczej poczucie nadmiaru spraw (chaosu i przytłoczenia) niż pożaru (pilnego naprawienia czegoś, co działało, ale się popsuło). W mikro-firmie nie było czegoś, co działało, ale się popsuło, bo to jeszcze nie powstało. Mimo wszystko wyniki faktycznie zaskakują 🙂

Zostaw komentarz