O nas

 Piotr Michalak

DT_FSD_08162016_0293_color-kopia 2Popełnił tysiące błędów – i wyciągnął z nich wnioski, by po latach dojść do uporządkowanego biznesu generującego stałe dochody i pozwalającego na wolność osobistą i finansową. Dziś pomaga tysiącom przedsiębiorców, dzieląc się doświadczeniem nabytym za miliony zarówno zarobionych, jak i straconych złotych.

„Cudowne dziecko”. W wieku 19 lat doradzał właścicielom firm. W 2005 wydał swój pierwszy kurs o marketingu. „Szewc bez butów chodzi”: nie widząc szybkich zysków, zrezygnował z tworzenia produktów. Wszedł w działalność usługową agencji o szklanym suficie kilkuset tysięcy złotych. Nawrócił się po 5 latach widząc, ile zarobił — i wydał, nie budując trwałej wartości. Nauczył się by nie zarabiać, lecz tworzyć trwałe struktury organizacyjne i aktywa. Dziś daje przedsiębiorcom długoterminową perspektywę, pomagając selekcjonować z licznych pomysłów skalowalne biznesy.

Latami budował przez internet zespoły wirtualne — nie rozumiejąc, że zespół wymaga kontaktu osobistego. Przez wiele lat zarządzał zespołem jak grupą roboczą, będąc centralnym węzłem komunikacji — i najbardziej zapracowanym „wąskim gardłem” zespołu. Trzymał w firmie nieodpowiednich ludzi, ponosząc koszty i nie potrafiąc wydobyć z nich potencjału. Założył spółkę z managerem, by po kilku latach ją odkupić. 10 lat zajęło mu nauczenie się pracy z ludźmi i trudnej sztuki przywództwa, która stała się drogą na całe życie. Teraz dzieli się swoim doświadczeniem, gdyż błędy w pracy z ludźmi popełniają niemal wszyscy, bez względu na staż.

Posiada talent szybkiego wydawania ciężko zarobionych pieniędzy. Wielokrotnie inwestował setki tysięcy w projekty, z których 9/10 nie przynosiło rezultatów. Wybierał małe, niszowe rynki bez perspektyw, gdyż wydawały się to „fajne pomysły”. Oferował usługi copywritingu i system email marketingu zanim w Polsce pojawił się na nie rynek. Pierwszy biznes zamknął, drugi sprzedał. Wchodził we współpracę z nieodpowiednimi partnerami i otwierał zbyt wiele projektów, ulegając strategicznej dekoncentracji. W erze rozkwitu ideologii Web 2.0 zajął się tworzeniem portali społecznościowych na zamówienie. Popełniając błędy w zarządzaniu niemal został pozwany do sądu. Nauczył się koncentracji na kluczowym biznesie i krytycznego wybierania pomysłów. Dziś pomaga przedsiębiorcom w podejmowaniu decyzji i priorytetyzacji biznesów, projektów oraz bieżących zadań.

Zakochał się kiedyś w marketingu internetowym myśląc, że za jego pomocą można zbudować firmę. Po latach nauczył się, jak dla klienta ważna jest jakość, organizacja, przywództwo, produkcja, logistyka, serwis, obsługa, automatyzacja i zarządzanie. Przejął od mentora umiejętność myślenia na skalę przemysłową. Po 9 latach doszedł od zera do 7-cyfrowych obrotów i stabilizacji, i przeprowadza tą drogą kolejne pokolenia przedsiębiorców. Nadmierny idealista ufający ludziom i chcący zbawić świat, który nauczył się zdrowego rozsądku i chroni dobrych ludzi przed naiwnością w biznesie.

Dziś

Piotr Michalak jest założycielem i udziałowcem firm Strategie Rozwoju sp. z o.o. i Ententa LTD, których celem jest prowadzenie przedsiębiorców do zwiększenia dochodów swoich firm i rozwoju przy jednoczesnym skracaniu czasu pracy i zmniejszaniu liczby swoich obowiązków poprzez wybitną organizację firmy, automatyzację, priorytetyzację, zatrudnianie i delegowanie. Odważnie mówi o wartościach w biznesie i pokazuje ich przełożenie na korzyści finansowe.

Przez kilkanaście lat poszukiwał odpowiedzi na kluczowe pytania marketingu, sprzedaży, budowania zespołów i przywództwa. Od 2005 roku dzieli się znalezionymi rozwiązaniami doradzając właścicielom firm. Z jego usług skorzystało ponad 5000 przedsiębiorców. Biuletyn Piotra prenumeruje obecnie 30 tysięcy czytelników.

Stworzył najbardziej zaawansowany program rozwoju firm w Polsce, Akademię Biznesu Piotra Michalaka, gwarantując podwojenie dochodu w firmie uczestnika albo zwrot pieniędzy.

Jest w szczęśliwym małżeństwie z Dorotą i ma trójkę dzieci. Interesuje się muzyką, sprzętem audio i grami retro.

Komu na pewno może zapewnić rezultaty? 

Właściciele firm 0-50 pracowników.

Z jakim obszarem wiedzy czuje się najpewniej i wie, że da rezultaty? 

1. Poprawa organizacji i automatyzacja.
2. Tworzenie produktów i uproduktowienie usług.
3. Poprawa modelu biznesowego i oferty. Urezultowienie, pakietowanie, repozycjonowanie, stakowanie.
4. Poprawa skuteczności marketingu i sprzedaży.

Jaki jest główny, najważniejszy rezultat, jaki może zapewnić?

– Podwojenie zysku i jednocześnie podwojenie wolnego czasu.
– Uporządkowanie firmy i uporządkowanie wewnętrzne.

przekierowanie2

W co wierzymy

Jesteśmy przekonani, że oparty o wartości biznes służy całemu społeczeństwu, spełniając potrzeby klientów i przynosząc dobrobyt: właścicielom, pracownikom i dostawcom.

Tworzymy strategie, taktyki i narzędzia, które mają moc zmienić życie naszych klientów tak, aby mogli odnieść nadzwyczajny sukces i spełnienie na polu prywatnym i zawodowym, w stopniu większym niż kiedykolwiek.

W Polsce mamy poważny problem z pieniędzmi… Wydaje nam się, że pieniądze są złe, że zarabianie jest niegodne uczciwego człowieka. Po socjalizmie została niechęć do przedsiębiorczości. Zostało oczekiwanie, że państwo zapewni nam przeżycie (socjalizm, etatyzm).

Efekt? Ludzie zazdroszczą sobie nawzajem. Czynią to podświadomie, bo w rzeczywistości wypierają uczucie zawiści, zastępując je pogardą, czyli: pogardzają osobami zamożniejszymi. Nie poczuwają się, aby godnie zarabiać za swoją pracę… ani żeby godnie za nią płacić! Zarabiają mniej, niż mogliby. A innym płacą jak najmniej, oczekując nawet pracy za darmo.

Niestety, choć przekonania takie powstają w dobrych intencjach inspirowanych wartościami, to ich rezultaty – poczucie pogardy, nienawiści, zazdrości, skąpstwa i zawiści – nie mają nic wspólnego z wartościami.

Spójrzmy na system wartości, które – przynajmniej w teorii – są fundamentem kultury świata zachodu. W Piśmie jest napisane: „błogosławieni ubodzy W DUCHU”. To znaczy: wolni od duchowego PRZYWIĄZANIA do pieniędzy.

Obecne jest w Piśmie również pojęcie „błogosławionego bogacza” (Syracha 31). Wielu świętych katolickich i prawosławnych było bogaczami – począwszy od Abrahama, poprzez Dawida, na Józefie z Arymatei skończywszy.

Pieniądze są neutralne, są tylko rzeczą, narzędziem służącym realizacji celu.

Pokazujemy jak zarabiać godziwe pieniądze poprzez skoncentrowanie się na drugim człowieku: kliencie, pracowniku, dostawcy. Pieniądze są efektem dobrej służby i pomocy klientom. Są skutkiem dobrej pracy skoncentrowanej na innych, a nie na swoim tylko interesie… lecz z poszanowaniem własnego interesu, zgodnie z zasadą „kochaj bliźniego JAK SIEBIE SAMEGO”.

Pokazujemy jak zorientować się na klienta, pracownika, dostawcę, troszczyć się o interesy drugiej strony i budować partnerskie relacje. Naturalnym tego efektem są pieniądze!

Są to pieniądze, których zarabianie nie przeszkadza w tym, aby móc stanąć przed lustrem i spojrzeć sobie prosto w oczy z czystym sumieniem. Takie pieniądze nie przeszkadzają w osiągnięciu świętości. Mogą one być miernikiem jej osiągania.

Korzyści

Ludzie uczą się, jak ogromne możliwości są przed nimi i jak je wykorzystywać. Rozwijają firmy, zakładają biznesy… Tworzą miejsca pracy. Sami zaczynają lepiej, godnie zarabiać. Mniej się stresują. Są lepiej zorganizowani. Stają się wolnymi ludźmi. Na to nie ma ceny. Wreszcie dowiadują się co jest największym źródłem mądrości i sięgają po nie…

Prowadzimy przedsiębiorców do mądrego rozwoju swoich biznesów w sposób, który nie tylko przyniesie im podwojenie dochodów, ale przede wszystkim wolność i szczęście.

Galeria

przekierowanie2