3 najszybsze metody na zwiększenie zysku: Trzecia, część 1/3 (trzy metody w jednej)
Jeśli chcesz zwiększyć swój zysk, a nie stosujesz tych TRZECH metod marketingowych, zostawiasz na stole 10-20x więcej pieniędzy, niż dziś zarabiasz.
Metoda 3-1: Pakietowanie (Packaging)
Pakietowanie polega na tworzeniu większego produktu – ZESTAWU – składającego się z kilku lub kilkunastu mniejszych produktów (towarów, usług).
W rezultacie tworzysz jeden większy produkt, któremu nadajesz fajne opakowanie. Dążysz do tego, aby percepcja wartości większego produktu była dużo większa, niż gdyby ktoś próbował samemu złożyć sobie taki zestaw.
W przypadku Akademii Biznesu, przeskoczyliśmy ze szkoleń wartych 1000 zł na duży program rozwoju firm warty 10-20 tys. zł (aż 20-krotny wzrost percepcji wartości).
Dla klienta dodatkową korzyścią jest ułatwienie mu życia. Nie musi kupować każdego elementu osobno i samemu organizować sobie np. wycieczki objazdowej ze zwiedzaniem czy zestawu do uprawiania konkretnego sportu.
Przykłady pakietowania (packaging)
Idealnym przykładem w produktach fizycznych jest „kompletny zestaw do sushi”, złożony z ryżu, sosów, akcesoriów i materiałów do przyrządzania dań.
Albo: „zestaw dla artysty”, składający się z kredek, farb, mazaków, pędzli, akcesoriów i drewnianej szkatuły.
W przypadku firm usługowych?
Np. „Pakiet mistrza reklamy”, złożony z optymalizacji materiałów reklamowych, projektu nowych metod dotarcia, usług social media, obsługi kont reklamowych i in.
Albo „zestaw zrób się na bóstwo”: manicure, pedicure, masaż, zabieg odchudzający, farbowanie, strzyżenie, modelowanie.
Przykłady elektroniczne?
Świetnym przykładem pakietu są kolekcjonerskie zestawy gier komputerowych, z koszulką, plakatem, figurą postaci, CD z muzyką z gry, filmem o grze.
Przykładem ze świata dóbr elektronicznych jest „Akademia Biznesu Piotra Michalaka”, zawierająca 6-miesięczny program rozwoju firmy, gwarancję rezultatów, bonusy, przykłady, społeczność, telekonferencje, grupy mastermind i opiekunów.
Albo zestaw wszystkich płyt Beatelsów dostępny na iTunes. Tego typu zestawy cieszą się również popularnością w Empikach.
Dobry pakiet musi mieć dużą percepcję wartości i… rozwiązywać konkretny problem klienta. Czyli: trafiać w potrzebę rynku. Innymi słowy, przestajesz „pchać towar na rynek”… a zaczynasz tworzyć ROZWIĄZANIA.
Na dziś wystarczy!
Zastanów się teraz, czy tworzysz pakiety i zestawy, które podnosiłyby wartość tego, co oferujesz? W jaki sposób możesz zapakować swoje produkty w bardziej atrakcyjny, większy zestaw, będący ROZWIĄZANIEM dla klienta?
W najbliższych dniach spodziewaj się ode mnie kolejnych porad marketingowych i… prawno-podatkowych. Zaczynamy serię o spółkach z o.o.!
Napisz proszę, czy jest to dla Ciebie interesujące. Napisz w komentarzu „Proszę więcej!”.
Zostaw komentarz