Gdzie szukać właściwych ludzi z wartościami?

Strona główna/Misja i wizja, Rozwój Biznesu/Gdzie szukać właściwych ludzi z wartościami?
  • Ludzie z wartościami

Ludzie z wartościami

Posłuchaj nagrania:

 

Pobierz PDF

Szukanie właściwych ludzi do realizacji misji

Wydaje mi się, że zespół na początku powinno się filtrować bardziej merytorycznie niż po wartościach. Możesz szukać potencjalnych partnerów biznesowych we wspólnotach, ale chyba szybciej znajdziesz na spotkaniach merytorycznych, branżowych i sprawdzisz, czy ktoś ma spójne z Tobą wartości. To chyba będzie szybsza metoda. Ja mam to samo wyzwanie. Wchodzę na rynek gier. Wiem, że są potrzebne kontakty. One też są ważne po to, aby odkryć powołanie.

Im więcej usłyszysz historii ludzi, tym więcej poznasz możliwości.

Poznasz jednego człowieka i zapytasz go:

Czym się zajmujesz?

On Ci powie:

Robię taką i taką usługę internetową.

Ktoś inny powie Ci:

Założyłem taki i taki magazyn.

Gdy usłyszysz 10 różnych historii, to otworzą Ci się klapki w mózgu i zobaczysz, co jest możliwe. Warto żebyś poznawał ludzi i słyszał ich historie. To Ci bardzo pomoże.

Jak ja to robię?

Ostatnio przez dwa tygodnie chodziłem na sześć różnych szkoleń. Pierwszego dnia poszedłem na pierwszy dzień szkolenia z jednej branży. W dwa kolejne poszedłem na następne etapy po 4 godziny. We wtorek i środę poszedłem na Generation Mobile, czyli event o rynku mobilnym, gdzie będzie mowa nie tylko o grach, ale może poznam jakichś ludzi z tej branży. Przecież chcę tworzyć gry mobilne. Na pewno będą tam twórcy gier mobilnych. Następnie poszedłem na szkolenie Comarch dla e-commerce. To już bardziej pod kątem poznawania systemów do sprzedaży internetowej, bo chcemy w tej chwili postawić taki system. Może dowiem się czegoś ciekawego, może też kogoś poznam. W sobotę idę na Festiwal Geeks N’Nerds – to znowu gry komputerowe, jakaś fantastyka, pokazy filmów. Liczę na to, że znowu zakręcę się wśród ludzi z branży. Mam w tej chwili 3 priorytety, żeby zaistnieć na rynku gier. Widzę, że ciężko jest zaistnieć w próżni. Żeby zaistnieć na rynku, trzeba zaistnieć w środowisku, w branży. To tak jak jestem znany z bycia w środowisku marketingowym, chociaż w nim już de facto nie jestem. Muszę pokazywać się w pewnych miejscach związanych z daną branżą.

Moje 3 priorytety to:

  • po pierwsze, pozyskać sprawdzonych wykonawców, projektantów, twórców gier,
  • po drugie, pozyskać finansowanie, kapitał,
  • po trzecie, absolutnie kluczowe, bo prowadzi do powyższych dwóch elementów, celów, jest właśnie zaistnienie w branży.

Dlatego idę na Festiwal Geeks N’Nerds. Idę tam:

  • żeby poznawać ludzi,
  • żeby otworzyły mi się klapki na oczach,
  • żebym zobaczył, jakie są najnowsze projekty,
  • co ludzie powymyślali,
  • czym się zajmują,
  • czym jeszcze nie przeczytam w gazetach,
  • w jakim kierunku to wszystko podąża.
  • z kim można nawiązać współpracę,
  • albo kim się zainspirować.

W kolejnym tygodniu mam szkolenie dietetyczne. Uczestniczka Akademii Biznesu przyjeżdża do nas i nam je prowadzi.

Sam prowadzę wykład z copywritingu w Asbiro, gdzie notabene też jest ciekawe środowisko przedsiębiorców.

A jeszcze w zeszłym tygodniu byłem w duszpasterstwie przedsiębiorców Talent i spotkałem kilku naszych klientów.

Podsumowując, kluczowym jest (szczególnie na etapie szukania powołania) więcej chodzić wszędzie niż pracować. Możesz postawić na pierwszym miejscu to, żeby przez najbliższy miesiąc lub dwa więcej się spotykać z ludźmi, a mniej pracować (zależy co to jest, np. robienie motywów, szablonów w WordPressie czy inne zajęcia zarobkowe).

About the Author:

Od 2005 roku prowadzi przedsiębiorców do lepszej jakości życia. Pomaga podwoić dochody i podwoić liczbę godzin wolnego czasu poprzez organizację firmy i innowacje w modelu biznesowym. Założyciel Akademii Biznesu Piotra Michalaka. Przeczytaj więcej o historii Piotra.

Zostaw komentarz