Grupa KONCEPT – ergonomia i meble – case study ABPM

Strona główna/Szkolenia/Akademia Biznesu Piotra Michalaka/Grupa KONCEPT – ergonomia i meble – case study ABPM
  • Grupa KONCEPT - ergonomia i meble - case study ABPM

Legenda:
Redaktor oznaczony, jako R.
Goście podcastu oznaczeni, jako G1, G2.

R: Witam Was serdecznie w kolejnym odcinku. Po raz kolejny jestem we Wrocławiu. Tym razem spotkam się z Barbarą i Dariuszem Tokarczukami, którzy na co dzień są szczęśliwym małżeństwem i wspólnie prowadzą firmę o nazwie Grupa Koncept. Basia i Darek zawdzięczają swój sukces wieloletniej, ciężkiej pracy, oraz uczestnictwu w Akademii Biznesu Piotra Michalaka. O tym, jak ważna dla zdrowia człowieka jest ergonomia i w jaki sposób prowadzić dobrze prosperującą firmę, jednocześnie realizując założoną misję, dowiemy się podczas dzisiejszej rozmowy. Zapraszam. Cześć Basiu, Darku.

G2: Cześć Łukasz.

G1: Witaj.

R: Cieszę się, że mogłem się dzisiaj z Wami spotkać, porozmawiać o Was, o Waszej firmie. Powiedziecie, od czego to się wszystko zaczęło?

G1: Kiedy skończyłam studia i rozpoczęłam swoją pierwszą pracę, to była praca przy komputerze, to pamiętam, to takie zdziwienie na koniec dnia, że osiem godzin przy biurku, prawda, jestem zmęczona i bolą mnie plecy i pomyślałam sobie, że to jest właśnie cena, którą muszę zapłacić za dorosłość, za to, że nie wiem, nie kopię rowów, tylko pracuję przy komputerze i tak ma być. Potem się okazało, że innych też bolą plecy. To połączyło się z drugim, ważnym czynnikiem takim, że my już od 2007 roku prowadziliśmy firmę szkoleniową i moja siostra jest po prostu naukowcem, który naukowo się zajmuje ergonomią, robi badania i ona mi zaproponowała nam żebyśmy do portfolio naszych szkoleń dołożyli szkolenia i usługi ergonomiczne, audyty.

G2: Jak już dołożyliśmy do naszego portfolio szkolenia z ergonomii, pojawiła się bardzo szybko korporacja, która chciała skorzystać z tego typu usługi. Okazało się, że bardzo im się to spodobało. W jednym z oddziałów zrobiliśmy z sukcesem dla osiemdziesięciu osób, które pracowały na danej zmianie, to szkolenie. I to był dla nas taki, taki impuls, strzał taki biznesowy, że wow, będziemy teraz szkolić całą Polskę i po prostu wszyscy będą zdrowi i szczęśliwi.

R: Jakie produkty i usługi sprzedajcie w ramach oferty?

G1: Nasze produkty, to ergonomiczne wyposażenie biura, jak też hali przemysłowej, czyli to będą fotele regulowane, biurka regulowane elektrycznie, jak też krzesła przemysłowe, podpory do stania, maty antyzmęczeniowe, czyli wszystko to, co pozwala człowiekowi wygodniej, zdrowiej pracować. Usługi, to szkolenia ergonomiczne i audyty ergonomiczne.

Grupa KONCEPT - ergonomia i meble - case study ABPM

R: Wspomniałaś tutaj o ergonomii, o audytach ergonomicznych, co, to tak właściwie jest?

G1: Ergonomia, to może tak spróbuję najprościej, zdrowie i komfort w pracy i w życiu. A audyty ergonomiczne można by przyrównać do wizyty u dobrego lekarza, który najpierw musi postawić diagnozę, czyli przeprowadza obserwację, wywiad z pacjentem, robi odpowiednie badania, daje receptę. Potem przyprowadzamy naszego pacjenta przez kurację, czyli właśnie dostarczamy mu odpowiednie umiejętności poprzez szkolenia, albo produkty żeby odpowiednio wyposażyć jego środowisko pracy.

R: Od samego początku bardzo wygodnie mi się siedzi na tym krześle. Czy to jest też produkt z Waszej oferty?

G1: Tak, to jest produkt z naszej oferty. Też dodam, że ja teraz siedzę na krześle przemysłowym i jest mi bardzo wygodnie, a Darek siedzi na jednym z naszych ulubionych foteli biurowych.

R: Jakie korzyści dają Wasze produkty dla odbiorców?

G1: Można na to popatrzyć z dwóch perspektyw. Z punktu widzenia pracownika ergonomia, to mniej bólu dla niego i radość, radość z pracy. To jest zresztą nasze hasło, które rzeczywiście się realizuje. Z punktu widzenia pracodawcy ergonomia, to przede wszystkim większy komfort pracy ludzi, a co za tym idzie, większe ich bezpieczeństwo, mniej wypadków przy pracy, lepsza jej jakość, mniej chorób zawodowych, mniejsza ilość zwolnień lekarskich i, co bardzo ważne w obecnych czasach, to znacznie lepszy wizerunek pracodawcy, który dba o swojego pracownika, o jego dobrostan.

R: W jaki sposób pozyskujecie klientów, skąd oni się biorą?

G2: Głównie naszych klientów pozyskujemy przez rekomendacje już zadowolonych klientów, jak i działamy bardzo mocno networkingowo w różnych organizacjach.

R: Ergonomia staje się już bardzo powszechnym terminem. Czy trzeba edukować klientów w tej materii?

G1: Muszę powiedzieć, że tak, trzeba, nawet, jeżeli byś miał okazję wbić sobie na Allegro fotel biurowy, to każdy produkt, albo prawie każdy, niezależnie od jego cech, będzie nazywany ergonomicznym, a często nie jest i to pokazuje, że ciągle nam potrzeba edukacji w tej kwestii.

R: Ile obecnie osób zatrudniacie?

G1: Obecnie pracujemy w dziesięcioosobowym zespole, który obsługuje korporacje.

R: Co Was tak naprawdę motywuje do pracy?

G2: Tak naprawdę zadowolony klient i takie po prostu pomaganie innym, ale podam taki przykład konkretny. Odbierałem od klienta, który testował matę antyzmęczeniową na stanowisku pracy. Po okresie testowym, skończył się okres testowy. Po prostu zabrałem i w tej firmie są jakby przetargi żeby to zakupić i pracownicy po prostu chcieli, tak się dobrze na tym pracowało, że chcieli się zrzucić żeby ode mnie kupić tą matę, bo, wiadomo, proces decyzyjny w danej firmie tam trwa kilka miesięcy. Więc to było takie fajne też dla mnie, że takie poczucie właśnie, że pomagam tym ludziom, że są zadowoleni z tego i też we mnie wywołuje to uśmiech. Też będę miał sprzedaż oczywiście, ale jakby ta satysfakcja jest potrzebna.

mata Grupa KONCEPT - ergonomia i meble - case study ABPM

R: Świetnie. Dobrze słyszeć, że odnosicie sukcesy, a jaki jest Wasz największy sukces?

G1: Trudno tak jednoznacznie wskazać. Na pewno sukcesem jest dla nas to, jeżeli możemy się dzielić wiedzą. Na przykład ostatnio prowadziliśmy w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu wykład w ramach studiów podyplomowych z wellbingu.

G2: Dla mnie takim sukcesem, takim największym, to jest to, że wspólnie z moją żoną prowadzimy firmę, od już kilku ładnych lat i mimo różnych tam trudniejszych sytuacji, jakichś konfliktów, takich między sobą, to jest to jednak na tej stopie zawodowej dla mnie ogromny sukces, że potrafimy się po prostu wspierać i że zawsze mogę liczyć na moją żonę.

G1: I odwrotnie.

R: Super. Skąd pomysł o przystąpieniu do Akademii Biznesu Piotra Michalaka?

G1: Powiem tak, myśmy już jakiś czas prowadzili firmę, w pewnym momencie dotarło do nas, że my nie mamy wykształcenia biznesowego. I zaczęło nam tego brakować. I przez Internet poznaliśmy Piotra Michalaka. Korzystaliśmy z jego wiedzy, najpierw takiej przekazywanej w newsletterze, potem ja wybrałam się na jakieś szkolenie stacjonarne w Warszawie i potem, jak już dobrze znaliśmy Piotra wartości, które też on ma, to łatwiej nam było podjąć decyzję o przestąpieniu do Akademii.

R: Z jakimi wyzwaniami mierzyliście się przed przystąpieniem do Akademii?

G1: Myślę, że dość chaotycznie podejmowaliśmy różne decyzje, a Akademia daje narzędzia żeby to sobie bardziej uporządkować, żeby jednak opracować strategię i ją wdrażać, więc teraz właśnie jest… bardziej wiemy, w którym kierunku iść.

R: Co personalnie zmieniła w Was Akademia?

G1: Po pierwsze, jestem bardziej pewna siebie, bo potrzebowałam wiedzy i ją dostałam. Akademia Biznesu, to w ogóle jest ogrom praktycznej wiedzy, które można zgłębiać i zgłębiać i jeszcze nie skończyłam, ale to też są eksperci, którym można zadać pytanie, czyli pewność daje mi też fakt, że w razie potrzeby, wiem, gdzie zaadresować swoje pytanie i uzyskam odpowiedź od człowieka, który prowadzi biznes i ma dobre wartości.

G2: Ja również bardziej po prostu pewniej czuję się na… w tym, co robię. Po prostu widzę, że jeśli rozwijam swój biznes, to też widzę ile Piotrek daje po prostu tych narzędzi, że wcześniej, jak troszeczkę byłem mniejszy, mniejszą firmą byliśmy, to korzystałem z innych narzędzi niż teraz po prostu, że, i mam cały czas ten dostęp, dożywotni do tego żeby móc się rozwijać i to daje dużą pewność, pewność siebie. Nie boję się korporacji, nie wiadomo jakich. Nie boję się uderzać, tylko pójdę po prostu za danym pomysłem, konceptem.

R: W jaki sposób Akademia wpłynęła na wzrost Waszych wyników finansowych?

G2: Przez wykorzystanie narzędzi, które dostaliśmy w Akademii, nasza firma zwiększyła przychody o pięćset procent. Okazało się, że to nie jest takie trudne i mamy teraz plan na kolejne pięćset procent.

R: Jakie konkretne narzędzia dostępne w Akademii najbardziej Wam pomogły?

G1: Dla mnie osobiście największą wartością były indywidualne konsultacje z Piotrem, ale też z Darkiem Skraskowskim a także, no, sama wiedza przekazywana poprzez Akademię.

G2: Dla mnie najciekawszym, najbardziej owocnym narzędziem, jakie jest w Akademii, po prostu jest, to jest Mastermind, gdzie spotykają się biznesmeni na różnym etapie rozwoju firmy. W ciągu godziny, raz w tygodniu, taką robi burzę mózgów i z tego często, może nie zawsze, ale bardzo często wychodzą super takie rozwiązania, gdzie po prostu ja się czuję w tym, dzięki temu bardziej pewnie. Wiem, że mogę zadać pytanie człowiekowi, który ma już na koncie sto milionów, i ma podobne
problemy, jak ja z pracownikami.

R: Darku, brałeś ostatnio udział w zlocie uczestników i sympatyków Akademii Biznesu Piotra Michalaka, jaką widzisz wartość w tego typu inicjatywach?

G2: Uważam, że to jest bardzo potrzebne szczególnie nam, przedsiębiorcom, gdzie możemy się spotkać, porozmawiać, podzielić się tak na żywo, ale też poznać, tak nawiązać relacje.

R: Jaka jest Wasza recepta na sukces?

G1: Nie czuję się jakoś szczególnie powołana do dawania komukolwiek recept na sukces. Mogę powiedzieć, że z mojej perspektywy, że warto się uczyć, warto szukać wiedzy u doświadczonych ludzi w biznesie i potem to wdrażać w swój.

R: A dla Ciebie, Darku?

G2: Dla mnie receptą na sukces jest wsparcie, które otrzymuję od najbliższych, szczególnie od mojej żony Basi.

R: Jakie są Wasze marzenia związane z rozwojem firmy?

G1: Można to ująć tak, wiemy, że praca nie musi boleć, że ergonomia rzeczywiście działa w pracy i że wdrożenia ergonomii pomagają zmniejszyć ilość absencji chorobowych związanych z układem mięśniowo – szkieletowym aż o połowę, a jest to ważne, bo dane ZUS za 2017 rok mówią, że w Polsce w tym roku aż trzydzieści osiem milionów dni absencji chorobowych było straconych właśnie z powodu chorób układu mięśniowo – szkieletowego. A my wiem, że wdrażając ergonomię walczymy tak naprawdę o ucięcie dziewiętnastu milionów dni, co będzie wielką oszczędnością zarówno dla polskich pracodawców jak i dla całego kraju.

R: Dlaczego warto przystąpić do Akademii?

G1: Na pewno po sprawdzoną wiedzę, a także po relacje z ludźmi, którzy rozumieją biznes i mają dobre wartości w życiu.

G2: Warto przystąpić do Akademii ze względu na konsultacje, które są po prostu bezcenne dla, no, prowadzącego biznes, dla mnie.

R: Co powiedzielibyście przedsiębiorcy, który się zastanawia nad przystąpieniem do Akademii Biznesu Piotra Michalaka?

G1: No, myśmy bardzo rozważali przystąpienie do Akademii. Wydawało nam się, że to jest strasznie dużo pieniędzy, za dużo pieniędzy i na pewno w tym momencie nas na to nie stać, ale jak przeanalizowaliśmy, ile i tak wydajemy na różne szkolenia i jakie korzyści nam wtedy obiecywała Akademia, to stwierdziliśmy, że warto spróbować i potwierdzamy, warto.

G2: Warto też ze względu na dożywotni dostęp do tej wiedzy.

G1: A jeszcze odnośnie Akademii, to jeszcze wszystkich, którzy chcieliby pracować komfortowo i bezpiecznie dla swojego zdrowia w pracy i są sympatykami Akademii, to zapraszamy na stronę www.grupa-koncept.pl/akademia, gdzie znajdziecie małą ergonomiczną niespodziankę.

R: Dziękuję Wam za rozmowę i życzę dalszych sukcesów w biznesie.

G1: Dzięki.

G2: Bardzo dziękujemy. Wzajemnie.

R: Dziękuję Ci, że byłeś z nami do końca. Jeśli podobało Ci się to nagranie, zasubskrybuj nasz kanał i daj łapkę w górę. Aby zapoznać się z ofertą Basi i Darka, wejdź na stronę grupa-koncept.pl. Aby natomiast dołączyć do Akademii Biznesu Piotra Michalaka, wejdź na stronę akademia-biznesu.org. Zapraszam na kolejne odcinki. Do zobaczenia w Akademii.

 

About the Author:

Od 2005 roku prowadzi przedsiębiorców do lepszej jakości życia. Pomaga podwoić dochody i podwoić liczbę godzin wolnego czasu poprzez organizację firmy i innowacje w modelu biznesowym. Założyciel Akademii Biznesu Piotra Michalaka. Przeczytaj więcej o historii Piotra.

Zostaw komentarz